| alexcuamare123 a întrebat:

Cate cadre poate percepe ochiul uman? Intreb asta deoarece vreau sa imi iau un monitor si nu cred ca are rost sa imi iau un monitor de 240 de hz daca ochiul uman percepe mai putin

8 răspunsuri:
| GPA a răspuns:

Ce trece de 60Hz nu mai este sesizabil pentru ochiul uman. Bine, depinde de la caz la caz, probabil, dacă ai ochiul de "gamer" format, vei vedea că tot contentul afișat pe ecran va fi mai smooth, ochiul se va adapta mai ușor, iar în unele jocuri vei simți un avantaj, îndeosebi pentru competitive, CSGO de exemplu. Dacă îți suportă placa video, ia-ți monitor compatibil GSYNC/Freesync, pentru a sincroniza rata de refresh a monitorului cu framerate-ul plăcii video, la un număr ridicat de cadre pe secundă poate vei observa, poate nu, că în absența tehnologiei GSYNC/Freesync vor apărea întârzieri scurte pe ecran / sttutere, poate insesizabile la 240Hz (cel puțin prin teste de benchmark se poate sesiza acest lucru).

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Ca idee, majoritatea filmărilor pe care le vezi pe marile ecrane sunt filmate în 24, 30 sau 60 de cadre. Asta nu înseamnă neapărat că ochiul uman nu poate percepe mai mult, ci mai degrabă că atâta îi este suficient. Când vine vorba de jocuri, poate fi un avantaj să ai mai multe FPS-uri, deoarece lucrurile se mișcă foarte repede, nenatural de repede. În viața reală nu te-ai întâlni niciodată cu așa ceva, dar pentru gaming 120/144Hz mi se pare rezonabil. De 240Hz nu știu; e mult.

| NLS a răspuns:

In jocuri e vorba despre fluiditate, nu despre cadrele pe care efectiv le vezi, le identifici, le separi de restul.
Ideea e tocmai sa nu vezi cadre, ci o imagine cat mai "curgatoare."
In mod normal, ochiul uman nu mai face diferenta prea bine dupa ce ai trecut de 30 de cadre/sec. (depinde putin de persoana, fiecare individ poate avea vederea mai mult sau mai putin sensibila, )

Insa in jocuri, in special in eSports, e altfel.
Sa presupunem ca placa mea video poate sa livreze 180 de cadre pe secunda, insa tu ai un monitor normal ce poate sa afiseze maxim 60.
Iar tu ai o placa video ce randeaza 144 cadre, iar eu am un monitor ce poate reda 144 fps.
Presupunand ca jucam impreuna si suntem la fel de agili atat in miscari, cat si in reactii, si avem vazul la fel de bun, stii cine va muri primul?
Cel care vede mai putine cadre pe monitor.

Pentru ca in timp ce pe monitorul tau se va face trecerea de la cadrul x la cadrul y, eu o sa mai am acolo integrat minim 1 cadru suplimentar (in care tu iti faci aparitia de dupa colt. Etc)
Simplificat, pe monitorul meu se deruleaza 3 imagini in 2 secunde, iar pe monitorul tau doar 2.

Bineinteles, pentru a beneficia de un monitor cu 240 Hz, trebuie sa ai si o placa video care sa fie capabila sa randeze 240 cadre pe secunda, sau pe aproape.

| doctorandus a răspuns:

240 Hz percepi daca esti pilot de vanatoare in misiune sau ai luat multa cocaina.

| Zuzu1991 a răspuns:

Ochiul uman 23.6 daca nu ma insel, asta e fps-ul DVD-urilor

ce rezolutie ar trebui sa aiba un telefon mobil?
640x280
de ce are 2k?
pentru ca o imagine micsorata pare MUUUULT MAI CLARA

la fel se intampla si la monitoare, imaginea e cu atat mai perfecta cu cat frecventa e mai mare, cu atat miscarea e mai clara si mai fluida, si ca sa iti dau un exemplu practic, cs16 de mare performanta NU se juca daca nu aveai 100fps, toti jucatorii buni strambau din nas si observau din prima ca nu au 100fps, iar asta acum 20 de ani cand placile video erau tot un fel de gluma

| Simpatic a răspuns:

Cred ca aceste gaselnite cu cu 240 Hz la care s-a ajuns sunt facute strict ca sa ia banii la oameni, exact cum multi isi cumpara o masina foarte scumpa pentru zeci de dotari de care nu au nevoie, cam asa si cum monitoarele astea sofisticate si scumpe, bani aruncati aiurea doar pentru a intari egoul gamerilor si nu numai.

Bula
| Bula a răspuns:

A nu se confunda frecventa de cadre (complete) cu frecventa de randare!
Ochiul uman percepe ca miscare continua 24 cadre de film, standardizat in cinematorafie. Aici, imaginile INTREGI se schimba.
In cazul "filmarilor" din fisiere comprimate sau a jocurilor, sunt 2 componente:
- partea statica (care nu se schimba intre 2 imagini), ce se poate comprima si
- partea dinamica (care se schimba intre doua cadre). Aceste parti se randeaza si se trimit fiecre pe locul lor pe cadru.
Televizoarele "standard" (vechi) functioneaza cu frecventa cadru de 24-25Hz. In era digitala, cand imaginea se transmite comprimata, frecventa creste in functie de rezolutia imaginii.
Putem observa bucatile de "randare" lipsa atunci cand o transmisie digitala este defectuoasa: pe imagina apar patratele blocate, nepotrivite.
Asemanator se intampla si la jocuri, unde multe elemente din cadrul "static" trebuie schimbate, numarul acestor schimbari fiind mai mare ca frecventa cadrelor (de baza, momentan "statice").

In concluzie: ai nevoie de ecran si echipament cu frecventa inalta doar daca ai un numar mare de randare, ceea ce presupune intregul echipament video de mare frecventa.