Jocurile sunt facute de engine-uri cum ar fi unreal, unity 3d sau altele. Daca vrei sa faci jocuri 3d, ai nevoie de UDK(unreal development kit), 3ds max(pentru a creea obiecte) si photoshop(pentru texturi).
Jocuri mici si simple poti face in game maker studio (info www.yoyogames.com) e un program simplu, trebuie sa inveti niste lucruri, poti face si 3d dar e mai greu.
Minecraft a fost facut in Eclipse care e free, poti sa il iei de pe Google...
Eclipse e doar un editor de text si atat. un joc il faci intr un limbaj de programare.
Hai sa incerc sa te lamuresc cum se face un joc.
In primul rand lucreaza o echipa de sute de oameni (ma refer la jocuri serioase precum cele enumerate de tine).
Sunt echipe care se ocupa de scenarii, de design, de muzica, de personaje, de programarea efecitva a jocului, de testare samd.
Ideea e in felul urmator, mai intai se creaza personajele si texturile (peisajele) in programe de modelare 3D precum Maya, 3dStudiMax.
Aceste modele create se folosesc mai departe cu ajutorul unor librarii grafice precum OpenGl sau DirectX.
De asemenea se mai folosesc engine uri care manager uiesc miscarea obiectelor prin scena (coliziuni, interactiuni samd)
Toate sunt puse cap la cap folosind un limbaj de progamare care de cele mai multe ori este C++. Se mai lucreaza si in Java sau C#, dar cele mai mari jocuri sunt create in C++.
Pe scurt sunt folosite zeci, sute de tehnologii si programe pentru a crea fiecare bucatia de joc si puse cap la cap cu ajutorul unui limbaj de programare.
Nu prea are rost sa explici in public pe TPU unui copil (cel care a intrebat). Pentru a crea un joc trebuie sa ai cunostinte serioase in C++ sau C# sau javascript. Si eu am avut aceeasi idee mai de mult "ma' hai ca nu-i greu". Am cautat zile bune engineuri free, gasind unul bun: Unity3D. Luat un model free de pe net, pus o textura, facut un teren, si pauza... totala. Cand e vorba de scriptat, mai bine-o lasi balta. Adevarat, pentru un joc FPS fara multe animatii/chestii ciudate, nu e mult de lucrat. De exemplu, eu am creat un proiect (repet: proiect, nu joc, nu aplicatie), in care am facut un personaj, o lanterna si o padure (inspirat din SlenderMan), la care am pus niste obiecte prin padure si acele obiecte trebuie gasite, primind scor etc. Cand intrii in Unity pare totul usor, ai direct modeler de Terain, dar repet, dupa ce bagi chestii luate de pe net, o sa observi ca te blochezi in "cariera" la lectia de scripting.
Ai nevoie de studii in primul rand.
Parerea mea:
C++ si Java: 2-3 ani
Photoshop: 1-2 ani
3d modeler(Maya, Blender etc.): 2 ani
Sunete/Studio(toate sunetele dintr-un joc, + crearea lor, nu doar inregistrare): 1 an (in functie de program)
In concluzie, ai nevoie de minim 6 ani, maxim 8 ani de studiu pentru a crea un joc de unul singur.
La intrare in joc iti arata logourile firmelor care au contribuit la joc, poti sa cauti numele unei firme si la sectiunea download au program de facut jocuri(nu toate) personal eu folosesc unity sunt multe tutoriale pe net si cei de la unity fac tutoriale in fiecare saptamana