Daca se pune fir mai gros, tensiunea scade proportional cu numarul de spire, e posibil sa creasca intensitatea, dar nu prea mult. O problema mare sunt contactele care au o rezistenta destul de mare si nici nu rezista bine in timp. O solutie mai buna e un alternator la care rotorul e magnet, bobinele sunt fixe asa cum e la bicicleta, motocicleta, masina. Curentul va fi alternativ si va trebui redresat cu diode.
Daca scad la jumatate numarul de spire, scade si tensiunea la jumatate, iar curentul ar trebui sa se dubleze.
Daca micsorez de 3 ori numarul de spire, (sarma va fi mai groasa iar numarul de spire mai mic), scade si tensiunea de 3 ori, iar curentul creste de 3 ori. O problema poate fi rezistenta care apare la contactele rotorului, rezistenta care mai scade din intensitate, plus ca se mai oxideaza si se rod in timp.
Daca e un alternator care are rotorul magnet permanent si in exterior sunt bobinele fixe - deci invers ca la motor - atunci dispare problema contactelor mobile, insa avem curent alternativ, nu mai avem curent continuu.
Poate ar merge un dinam de bicicleta.
http://bikecentral.ro/Dinam-aluminiu-dreapta/p1078
Cu magnet in interior dar dc -_-_-_ ac> /\/\/\/\/\/
Am unul dar cam in neregula putin dar firul si magnetul is bine capac nu are.
Gasit un motor electric prin inductie cred la un vetilator pentru aburi la bacatarie dar nu iteleg de ce 3 fire. img http://g.iceimg.com/aBjBb1SuIehb/imagine011.jpg