Da, cum a zis si Mihailescu_Valeriu, e un motor trifazic, care trebuie alimentat de la un o retea trifazata. Firul verde cu galben e firul de impamantare, conectat la carcasa de metal a motorului, iar celelalte 4 sunt cele pentru alimentare. Daca sunt 4 fire presupun ca bobinele motorului sunt legate in stea
Dar trebuie sa verifici cu un multimetru sa vezi care cabluri sunt alimentarile bobinelor si care cablu e cel comun.
Ai aici ceva indrumator, dar mai bine apelezi la un depanator sau electronist sa te ajute.
http://schema-electrica.blogspot.ro/......-220v.html
Daca in afara de firul de impamantare mai aveai doar 3 fire negre, inseamna ca bobinele motorului erau in configuratie delta/triunghi.
Motorul tau are nevoie de impingere ca sa porneasca pentru ca el e facut pentru alimentare trifazica la 380 Vca, nu la alimentare monofazata de 230Vca.
Eventual+condensator "de soc"; dar vad ca nu prea avem cu cine dialoga.
Sunt incepator, asta nu inseamna ca refuz dialogul. Sunt dispus sa invat noutati, nu toti ne priecepem la toate.
Felicitari si mult spor la tot ce-ti propui sa realizezi
Daca are 5 fire: este trifazic! firul bicolor este impamantarea; restul sunt: rosu=nul, restul sunt faze
V-ati uitat macar pe poze? Unde vedeti dvs fir rosu? Apreciez ajutorul de orice fel, dar sa fie unul realist. Poate cineva va intampina aceeasi problema. Multumesc.
M-as uita si la poze; dar nu ai nimic, care sa reprezinte "panoul de conectate" de pe carcasa motorului. Dupa cum arata pozele tale: este un moror trifazic cu legatura-stea. (fara condensator de "soc la pornire").
eugen18 întreabă: