Da, cum a zis si Mihailescu_Valeriu, e un motor trifazic, care trebuie alimentat de la un o retea trifazata. Firul verde cu galben e firul de impamantare, conectat la carcasa de metal a motorului, iar celelalte 4 sunt cele pentru alimentare. Daca sunt 4 fire presupun ca bobinele motorului sunt legate in stea
Dar trebuie sa verifici cu un multimetru sa vezi care cabluri sunt alimentarile bobinelor si care cablu e cel comun.
Ai aici ceva indrumator, dar mai bine apelezi la un depanator sau electronist sa te ajute.
http://schema-electrica.blogspot.ro/......-220v.html
Daca in afara de firul de impamantare mai aveai doar 3 fire negre, inseamna ca bobinele motorului erau in configuratie delta/triunghi.
Motorul tau are nevoie de impingere ca sa porneasca pentru ca el e facut pentru alimentare trifazica la 380 Vca, nu la alimentare monofazata de 230Vca.
Daca are 5 fire: este trifazic! firul bicolor este impamantarea; restul sunt: rosu=nul, restul sunt faze
V-ati uitat macar pe poze? Unde vedeti dvs fir rosu? Apreciez ajutorul de orice fel, dar sa fie unul realist. Poate cineva va intampina aceeasi problema. Multumesc.
Eventual+condensator "de soc"; dar vad ca nu prea avem cu cine dialoga.
Sunt incepator, asta nu inseamna ca refuz dialogul. Sunt dispus sa invat noutati, nu toti ne priecepem la toate.
M-as uita si la poze; dar nu ai nimic, care sa reprezinte "panoul de conectate" de pe carcasa motorului. Dupa cum arata pozele tale: este un moror trifazic cu legatura-stea. (fara condensator de "soc la pornire").
Felicitari si mult spor la tot ce-ti propui sa realizezi
eugen18 întreabă: