Având în vedere că suprafața de contact e mare și trebuie să atingă doar într-un punct îmi zice că problema ta e software sau hardware:
1.pentru testarea software (ai testat căștile pe un.mp3 player și funcționează cum trebuie!) - iei o distribuție linux live (ubuntu), folosești pendrivelinux.com pentru a face un usb bootabil și pornești o sesiune live unde încerci sunetul
2.problema e hardware (un scurt circuit, contact imperfect, etc) - problema ta necesită atenția unui electronic care îți va măsura valori și îți va da un diagnostic
Ai ajuns la setarea unde reglezi in care casca vrei sa se auda? Probabil acolo nu este pus la mijloc.
Ia un betisor cu vata pentru urechi, si curata bine mufa de la placa de sunet, cea in care bagi castile. Daca a intrat praf sau mizerie, poate sa nu mai faca contact cum trebuie, si de aceea ti se aude doar in partea stinga. Se mai intimpla, si chiar si eu am patit-o de vreo doua ori. Daca nici cu asta nu merge, e cum ti s-a mai zis deja, e o problema la placa de sunet.
Software sau hardware? Orice problema legata de calculatoare pe planeta asta e software sau hardware, calculatoarele nu prea au probleme psihice. Si care legatura de contact, care punct si ce legatura are cu orice?
software - nu ai nevoie de linux live, ci doar de o reinstalare a driverului audio. inainte de a face pasul asta trebuie verificate setarile din placa de sunel, poate pentru casti e setat sa se auda doar left sau right.
2. hardware - te costa mai mult un electronist decat o placa de sunet noua si e prea multa bataie de cap. iti poti cumpara una din orice magazin care ofera produse IT.
Nu înțeleg rostul celor care comentează fără a citi descrierea ce am postat-o:
-dacă o reinstalare de driver repara ceea ce trebuie atunci de mult nu ar mai fi postat asta
-suprafața de contact chiar dacă e murdară, tot ar trebui să facă contact cât de cât suficient să știi problema
-aș fi putut zice pasul 1 sau pasul 2 în loc de categorizarea proprie
-dacă are un software adițional de management pentru sunet și aia e problema? (cu linux afli exact problema, iar dacă dă o eroare, o găsești în consolă)
Pașii care i-am oferit îl va direcționa exact spre a afla rezolvarea dar și cauza (eu doresc să aflu cauza, nu doar soluția).
Dacă problema e un contact slab între conectorul mamă și placa de bază, schimbi placa de sunet cu una usb (posibil din cauza smulgerii firului din conectorul audio)? (mai ales că e laptop, e chiar incomod).
Am propus o diagnosticare și șanse de reparație, nu o înlocuire (pe vremuri lumea repara lucrurile, nu le înlocuiau fără să știe motivul)
Dacă ai o idee mai bună de diagnosticare, reparare, chiar îmi doresc să poți acord timpul necesar ajutării tuturor (deja mi-am irosit 2minute să îți răspund)
Tot respectul, spor!
Voi incerca sa explic mai rar si aerisit, sa ma poti urmari.
In primul rand, m-am referit la prima ta fraza care nu prea are sens. Da, la a treia recitire eu am inteles ce incercai sa spui dar cineva care nu se pricepe la calculatoare o va citi doua zile fara rezultat.
Eu nu am vazut pana acum pe cineva care se stie sa foloseasca linux live si sa faca ubs-uri bootabile dar sa nu poata rezolva o problema de genul asta. Daca respectivul auzise de linux live pana acum, cu siguranta nu venea pe TPU sa intrebe de ce nu-i merge o casca.
Ai incercat vreodata sa gasesti o persoana care sa-ti faca diagnostic la o placa de sunet? Ai macar idee ce implica asta? Dai 30 de lei, iei una noua si ai terminat tot balciul.
Pasii pe care tu i-ai oferit sunt foarte greu de urmat si mai anevoiosi decat solutiile simple, mai ales daca vorbim despre cineva care nu se pricepe la calculatoare. Nu stiu despre ce vremuri vorbesti tu, dar eu "ma joc" cu componente de calculatoare de aproximativ 12 ani si iti pot spune ca niciodata nu a fost mai usor de inlocuit o piesa de computer ca acum.
Spor si tie!
Cit de adevarat e ce zici! Cind ceva nu functioneaza corect, decit sa repari, e mult mai usor si mai convenabil sa schimbi azi!
Eu nu am generalizat, tu generalizezi in numele meu si apoi incerci o mica aroganta. Discutia de mai sus, pe care e evident ca tu nu ai inteles-o, se referea la o placa de sunet on-board care oricum nu se prea repara. De fapt, in general, componentele de calculator se inlocuiesc, motivele fiind pur financiare. Ma repet, in speranta ca te gasesc intr-o zi in care nu suferi de autism, nu sunt de parere ca daca ceva nu functioneaza corect trebuie inlocuit si nu reparat. Totusi, in cazul de fata, daca defectiunea este de natura hardware, respectivul va cheltui mult mai putini bani si nu va avea batai de cap daca va cheltui 30 de lei. Sa gasesti pe cineva care iti poate spune daca defectiunea e de natura hardware sau software, sa gasesti pe altcineva care poate sa o repare, sa o duci la reparat si sa o aduci pare mult mai greu decat sa dai 30 de lei si sa rezolvi problema.