Obligatiile contractuale pentru garantie le are comerciantul (magazinul) de la care ai cumparat telefonul. Daca ai trimis telefonul la X service la recomandarea magazinului mai contacteaza-i odata si spune-le ca apelezi la OPC (ANPC).
Daca nici asa nu misca nimic, completezi o reclamatie la ANPC, dar numai dupa ce ai incercat sa rezolvi situatia creata cu comerciantul. Reclamatia se completeaza online aici: http://reclamatii.anpc.ro/Reclamatie.aspx
Legea spune ca daca nu ti l-au reparat in termenul stabilit (care de obicei este de 15 zile dar poate fi stipulat altfel in termenii si conditiile magazinului) poti cere contravaloarea acestuia, adica fix banii pe care i-ai platit cand l-ai cumparat, cu conditia ca telefonul sa fie in garantie si sa nu fi fost defectat din vina ta.
Daca i-ai anuntat scrie la ANPC: https://bit.ly/3fRO6Uj Luni am scris si eu. Sunt in aceeasi situatie cu tine.
Uita-te in garantie. Vânzătorul sau reparatorul are la dispoziție 15 zile calendaristice pentru a readuce produsul la conformitate, din momentul în care consumatorul notifică defectul sau predă produsul vânzătorului ori reprezentantului acestuia. Dacă perioada necesară pentru reparare depășește 15 zile calendaristice, consumatorul are dreptul să anuleze contractul și să fie rambursat.
În ceea ce privește produsele cu utilizare pe termen lung, cum ar fi dispozitivele electronice, dacă, în cursul perioadei de garanție, totalul intervalelor în care produsul nu a funcționat din cauza defectelor depășește 10 % din respectiva perioadă de garanție, consumatorul poate solicita înlocuirea sau o rambursare a costurilor.
Daca nu se conformeaza suna (fa o reclamatie, chiar online) la protectia consumatorului.