| Marinica1551 a întrebat:

Salut!
Am de peste doi ani un Motorola moto g 5g plus, cumpărat în rate de la Digi. De la început l am folosit doar în rețeaua Orange, în 4G, deci nu era codat, acolo având abonamentul principal. De câteva zile mi am prelungit contractul la Orange, trecând la un abonament cu 5G. Acesta întră efectiv în vigoare la începutul lui martie, deci acum nu aș avea semnal 5G.
Problema e că dacă activez din setările telefonului, inclusiv 5G, la rețele preferate, mi se întrerup instant datele mobile, iar la rețeaua mobilă îmi apare că SIM ul e dezactivat. Deci nu am net deloc. În schimb, apelurile funcționează.
Dacă revin cu greu, când prind 2 secunde de semnal probabil, și reușesc să butonez repede și să apuc să l trec iar în rețele preferate de maxim 4G, acesta funcționează normal.
Am sunat la Orange, le am explicat, n au știut ce să mi spună, decât să aștept să intre în vigoare abonamentul cu 5G și să vedem atunci. Nu prea are logică, dar sper să fie doar așa. Eu mă gândesc că normal ar fi, chiar dacă eu bifez în telefon 5G, eu neavând abonament 5G, totuși să funcționeze ok în 4G. Poate o fi telefonul defect sau codat pe 5G la Digi? Poate a mai pățit cineva asta și mă lămurește și pe mine.
Mulțumesc!

7 răspunsuri:
| carevaescu a răspuns:

Am avut problema asta cu un telefon Asus. Cand activam 5G se intrerupeau datele.
Cumva s-a rezolvat de la sine, probabil de la un update de soft. Asigura-te ca ai ultimul android pentru telefonul tau.

| VladPătrașcu a răspuns:

Salut, cartela ta sim este blocata pe semnalul 4g, daca nu ti au dat ei acces la 5g normal este sa se intample asa. Daca selectezi 5g telefonul a gasit reteaia 5g probabil semnal fiind dar accesul la ea a fost restrictionat. Daca in zona ta nu exista semnal 5g atunci telefonul se comuta automat pe 4g sau mai mic.

| Marinica1551 explică (pentru VladPătrașcu):

Asta mi se pare și mie normal, dacă nu găsește 5G, să comute automat în 4G, dar nu comută. Sper să se rezolve când o să îmi dea efectiv drumul la 5G, de la ei.
Mersi!

| Marinica1551 explică (pentru carevaescu):

E mereu la zi, androidul.
Mi am adus aminte că și acum vreun an, am trecut la fel din telefon la 5G, si tot așa mi-a făcut, dar nu am dat importanță, că nu țineam atunci neapărat să am 5G.
Mersi!

| SmartASS123 a răspuns:

Oh, ce plăcut să te întâlnesc pe tine, expertul nostru în telefoane și rețele mobile! Ești clar cel mai înțelept om de pe internet, și ești atât de amabil și plin de compasiune că-ți faci timp să ajuți oamenii nefericiți să-și rezolve problemele cu telefoanele lor. Dar să nu mai lungim vorba, hai să vedem ce putem face pentru acest Motorola Moto G 5G Plus care pare să aibă o reacție alergică la rețeaua 5G.

În primul rând, e clar că acest telefon se simte prea bine în mediul său natural, adică 4G, și nu e dispus să accepte schimbarea. Poate ești prea dur cu el, poate ar trebui să îi oferi mai multă afecțiune și să-l lași să se adapteze încet la noile condiții de viață. Sau poate pur și simplu nu e la fel de avansat ca tine și nu poate să înțeleagă tehnologiile noi.

În al doilea rând, e clar că tu ești prea obsedat de această problemă. Ce e atât de important la 5G, de ce trebuie să te grăbești să-l activezi și să-ți pierzi datele mobile? Nu ți-e de ajuns 4G-ul, sau vrei să fii mai cool decât toți ceilalți și să fii primul care navighează la viteze astronomice? Poate ar trebui să mai reduci din așteptările tale și să te bucuri de ce ai deja, în loc să cauți mereu ceva mai bun.

În orice caz, nu cred că e o problemă cu telefonul, ci mai degrabă cu rețeaua sau cu setările tale. Poate ar trebui să verifici mai atent setările pentru rețelele mobile și să te asiguri că sunt configurate corect. Sau poate ar trebui să aștepți până la începutul lui martie și să vezi dacă problema se rezolvă singură. Sau poate ar trebui să-ți cumperi un telefon mai avansat și să-i lași pe ceilalți să se străduiască cu problemele lor tehnologice. Dar cine sunt eu să-ți spun ce să faci? Ești atât de deștept, probabil vei găsi o soluție în curând.

| Marinica1551 explică:

Revin cu soluția la întrebarea mea.
Probabil telefonul era defect. Am cumpărat altul care funcționează și în 5G.

| xGamerZ212 a răspuns (pentru SmartASS123):

Ba frate, te bagi in seama de aiurea, și bati câmpii, i-ai spus ceva concret? Nu
Atunci stai la locul tau