Depinde la ce te referi prin "am tras frana de mana" si depinde de masina.
La diesel pornesti masina cu ambreiajul calcat, bagi in viteza 1, lasi frana de mana jos (daca e trasa), apoi lasi usor ambreiajul dupa care apesi acceleratia.
La benzina sunt aceiasi pasi doar ca in timp ce ridici piciorul de pe ambreiaj apesi acceleratia.
Eu asa am invatat, bafta si roaga-ti tatal sa iti explice mai bine practic. :*
Pai invarti cheia spre dreapta si de obicei se lasa in viteza lasi frana de mana apesi pe acceleratie [Daca este in viteza daca nu Apesi ambreajul pedaua din stanga si accelerezi]
Funda?
Pai pornesti masina, daca e in aI-a apesi pe ambreaj can pornesti daca nu, nu. daca masina e pornita apesi pe ambreaj bagi in aI-a ti bine de volan daca e sa plece repede sa poti sa o controlezi si apesi pe acceleratie usor in timp ce dai drumu la ambreaji un pic mai repede. CAM ASTA E. si cand schimbi viteza apesi pe ambreaji dai drumul la acceleratie si schimbi si apesi iar pe acceleratie Funda!
Pai daca ai tras frana de mana cum dracu sa mearga?
Frana de mana trebuie sa fie langa podea, nu ridicata in sus...
@denisse19 am tras frana de mana dupa ce am pornit-o
@aDiDaSxD unchiul imi zicea ca inainte sa o pornesc sa fie schimbatorul in punctul mort si frana de mana trasa altfel intru in masina din fata
Daca schimbatorul este la punctul mort nu mai este nevoie sa tragi frana de mana. Am inteles exact ce ai facut. Uite iti explic sa intelegi ce ai gresit.
Motorul este conectat la roti prin ambreiaj, iar frana de mana blocheaza rotile. Daca schimbatorul este la punctul mort si apesi ambreiajul, nu mai este nevoie sa ai frana de mana trasa.(oricum, atunci cand vrei sa pleci trebuie sa apesi frana de mana ca sa deblochezi rotile, altfel cand iei piciorul dupa ambreiaj motorul nu are putere sa impinga masina cu rotile blocate si se opreste brusc - exact cum ti s-a intamplat tie)
Ori nu ti-a explicat bine, ori nu ai fost destul de atent.
Deci, ordinea operatiilor:
Verifici ca frana de mana sa fie apasata la podea (nu trasa) (asta in cazul in care masina nu se afla in rampa pentru asta trebuie sa inveti plecarea din rampa) Apesi ambreiajul, pornesti motorul,(bagi in viteza 1 sau R (marsarier) ce iti trebuie tie, turezi motorul pe la 1500 rotatii (ca sa nu ti se opreasca motorul in momentul cand debraiezi (iei piciorul dupa ambreiaj) iei usor piciorul dupa ambreiaj, si atunci masina o sa plece dupa loc.
Tu ai incercat sa pleci cu frana de mana trasa si s-a oprit motorul!
AI inteles cel mai bine. Dar motorul s-a oprit deoarece m-am speriat de la acel salt si am bagat in viteza a 4a in forta fara ambreiaj, a gajait si s-a orpit. Oricum, cam greu te-ai trezit dar m-ai lamurit. Ti-as fi dat tie funda.Mersi mult!
Urci in masina apesi ambreiaju la fund (chiar daca ai masina in viteza sau pe liber)pui contactul astepti sa se stinga beculetul apoi o pornesti ti ambreiaju apasat bagi in viteza 1 apoi apesi pe acceleratie pana se tureaza masina putin apoi dai drumu usor la ambreiaj daca vezi ca da sa se opreasca mai apesi oleaca pe acceleratie apoi daca ai plecat de pe loc apesi ambreiaju bagi a-2a dupa dai drumu la ambreiaj.Cel mai bine vorbesti cu taicatu si va duceti pe un camp te invata el mai bine.Eu am tot 13 ani am condus de foarte multe ori.Depinde ce masina conduci eu am condus un Logan pe Benzina pe diesel habar n-am cum plec cu ea de pe loc.BAFTA!
Dennisse19 are dreptate da el s-a speriat ca a blecat brus ca a dat drumu imediat la ambreaj si a acelerat si dupa sigur sigur i-a murit motoru
Eu am gasit aici https://graibun.wordpress.com/......im-corect/ cum se scrie corect, dar depinde de contextul in care folosesti cuvintele