Există :
1. vagoane salon (stil autobuz, cu scaune pe dreapta si pe stanga), culoarul fiind prin mijlocul acestora
https://ibb.co/Z8Pmm9j
2. vagoane cu compartimente (pentru 6-8 persoane, care stau face-to-face), care se inchid cu uși glisante. Culoarul se află in partea opusă, in afara compartimentelor.
https://ibb.co/JQPZ5qK
3. vagoane combinate (compartimente + salon)
Cam toate au câte o mini măsuță, lângă fereastră și un mini coș pentru gunoi, din metal, amplasat imediat sub măsuță.
Dacă ocuparea locurilor se face in functie de numărul primit pe biletul de călătorie, atunci soliciti la ghișeu, un loc (dacă vrei langă geam, specifici), fie intr-un compartiment cu uși, fie in cel tip autobuz.
Sunt trenuri in care nu ai de ales, de exemplu, "Săgeata Albastră" e stil autobuz, nu e prevăzut cu compartimente individuale.
Găsești pe infofer.ro
Nu toate trenurile au vagoanele la fel
Unele sunt de cacaua
Așa că dacă merge trenul respectiv peste 500Km atunci e mai de lux
https://mersultrenurilor. infofer.ro/ro-RO/Itineraries? DepartureDate=11.05.2022&DepartureStationName=Bucure%C8%99ti+Nord&ArrivalStationName=Oradea&MinutesInDay=0&TryToPost=true
Sunt vagoane compartimentate. Nu au alt nume.
Ehei, vagoane vechi, comuniste (cum le spuneti voi). Inainte de 1989 numai din astea erau. Ma mir ca ai mai gasit. Cine stie pe ce linie secundara intr-un capat de tara. Nu mai circula in toata tara. Insa dupa 1990 au aparut vagoane mixte. Mijlocul vagonului cu "salon" (comun) si cate 2 compartimente la capete. Si alea au inceput sa dispara.
Incă sunt, dar cu tapițeria / husa inlocuită. Am inteles că, in urmă cu multi, multi ani, scaunele ar fi fost din imitatie de piele...
Și nu locuiesc la un capăt de țară. Locuiesc chiar in municipiu, undeva, in mijlocul țării.
iar cand am avut probleme cu mașina, circulam cu trenurile regio, dar rar. Era funny,
Curate in interior nu prea sunt, oamenii lasă mereu ambalaje in urma lor. Tapiterii rupte nu am văzut, dar am vazut geamurile blocate, pe timpul verii, fără aer conditionat, se circula in conditii de saună, in inghesuială. Interiorul era mânjit pe alocuri cu Marker-ul negru...
Iarna, am vazut și geamuri fisurate, controlorul zicea ca din afară se mai aruncă cu pietre...
Și prizele nu functioneaza, decât ca decor.
Cam asa e...
"Incă sunt, dar cu tapițeria / husa inlocuită."
Compartimentate? 11 compartimente si hol pe lateral? Ca eu cam circul prin tara si nu am mai vazut.
Da, in urma cu multi ani, adica vreo 30, era o singura bancheta la clasa a doua pentru 4 locuri. Si era imbracata cu imitatie de piele. Si nu stiu ce era dedesubt, dar era moale. Culmea e ca iarna tinea cald. La clasa intai erau cate 3 scaune de fiecare parte. Imbracate in stofa. Am mers odata la clasa I, noaptea. Am extins toate cele 6 scaune si am facut un pat cat compartimentul. Am dormit perfect toti 6.
Nu au fost si nu sunt curate. Evident, oamenii sunt de vina. Ce lasa in urma lor!
Acum geamurile nu mai au posibilitatea sa fie deschise. Mai exista cateva vagoane cu model de un gemulet mic rabatabil. Insa e aer conditionat. Din cauza caruia, vara trebuie sa te imbraci gros. Am pe undeva o poza cu o tanara in sandale, pantaloni scurti dar cu sosete de lana (in sandale) si geaca groasa cu gluga pe cap. Si, ghici! Functioneaza la fel si iarna. Rar insotitor de vagon care stie sa-l regleze pe incalzire. Spun "asa cer calatorii". Cum sa nu!
Da. Se arunca cu pietre. Educatia la romani! Eu am patit odata ca s-a aruncat cu o piatra in geamul de langa mine.
Cat despre prize, depinde de linie. Daca nu e electrificata, nu functioneaza. Si mai este diferenta mare intre regio/navetisti si interregio. Nu mai este diferenta de clasa cum era inainte de 1990. Acum e acelasi confort. Doar alta culoare. Probabil de asta au si disparut din circulatie extrem de multe vagoane de clasa I.
devine întreabă:
Marryy1187 întreabă: