Daca prostia ar durea... FIECARE VAGON are locuri de la 1 la xxx! De aia sunt numerotate vagoanele, ca altfel daca trenul ar avea locuri plecind de la 1 in primul vagon dupa locomotiva pana la xxx in ultimul vagon, nu prea ar mai avea rost sa numerotezi vagoanele, scrii doar locurile din fiecare si gata. Geezus... ma mir cum de puteti respira unii dintre voi.
Mergi in vagonul pe care scrie nr de locuri pe care il ai in bilet! ex: Pe biled scrie 71-86, mergi in vagonul pe care scrie nr locuri 71-86
Salut. Te duci in gara din timp, ca imediat ce se da pe ecran linia de unde pleaca trenul sa poti merge la linie, iar acolo cauti vagonul de pe peron, caci din tren nu il vei putea gasi. Daca vezi ca nu te descurci, intrebi un CFR-ist, chiar si un calator. Iar odata urcat in vagon, cauti sa vezi cum sunt scrise locurile, daca nu te dumiresti, intrebi un calator care sta deja jos. Daca sta jos, e pentru ca si-a gasit locul.
Pe latura fiecarui vagon gasesti o tabla mai mare (alba) cu inscriptia rutei pe care circula trenul (de exemplu Iasi - Timisoara), precum si o tablita mai mica cu un numar (care este numarul vagonului). Aceasta tablita este putin mai mare ca o palma deschisa si este prinsa in apropierea usilor de urcare-coborare.
Poti ruga sa te ajute si angajatii in uniforma CFR (conducatorii) sau chiar si o persoana matura, serioasa.
Drum bun!
Sunt scrise și vagoanele și locurile pe tren, nu e fizica nucleara sa îți găsești scaunul
Buna! Stai fara grija, poti intreba pe domnul de la Cfr unde e mai exact vagonul in caz ca nu il gasesti. Sa stii ca nu e greu deloc. Vagoanele sunt numerotate, scrie mare numarul pe fiecare. La fel si numarul locurilor, sunt trecute pe fiecare vagon. O sa te descurci, o sa vezi.
Vagoanele moderne nu mai au „tăblițe" cu ruta și numărul de vagon, acestea sunt afișate într-o casetă luminoasă electronice, asemănătoare celei de la autobuzele moderne.
În plus, pentru a ușura orientarea călătorilor, la fiecare capăt de vagon e inscripționată zona cu locurile cele mai apropiate de acea ușă: 1-48 să spunem, la un capăt de vagon, respectiv 51-98 la celălalt. Că n-are rost să te chinui pe culoar să ajungi la locul 83 urcând prin capătul de vagon unde sunt primele locuri (1...).