Bineinteles ca mi-ar surade ideea; consider ca multi elevi/studenti sunt de acord cu asta Ar fi un pas mare sa se treaca la asa ceva si in acelasi timp, sunt sigura ca ar fi ceva eficient.
Da, bună observaţie. Profesorii sunt nevoiţi să se repete de mii de ori de-a lungul carierei sale şi e şi normal că în timp devin plictisiţi, iritaţi şi dezinteresaţi, la fel şi elevii, cărora li se transmite această energie negativă.
Şi bine zici, materialul audio-video poate fi reluat oricând acasă, ceea ce e foarte convenabil.
Eu, de exemplu, am fost nevoită să merg la unele cursuri cu reportofonul, pentru că se dicta foarte repede, bâlbâit, iar din altă parte nu aveai de unde să faci rost de cursuri.
Ehe ideea este superba.dar este posibil sa fie in viitor...Depinde..dar cam greu de realizat!
Rose 123, nu pot vedea nici raspunsul pe care l-am dat, nici comentariul tau. O sa ma mai uit diseara.
Eu cred că ar trebui să se schimbe învăţământul românesc. Ştiu că sunt la jumăteate şi poate nu mai prind reformele, dar tot trebuie schimbat pentru. următoarea generaţie. Ideea este foarte bună şi sunt de acord cu ea. Dar in primul rând să nu se mai noteze anumite materii ( sport, desen, muzică ) deoarece nu toţi au condiţie fizică sa facă 10 ture de şcoală în x min. sau să picteze cine ştie ce tablou.
Ar trebui o combinatie dintre predatul clasic si cel sub forma de filme, Dar da ar fi o idee faina, pacat ca la noi se investere in ori ce porcarie, numai in ceva util nu
Este o idee genială! Ar fi mult mai ușor de învățat. Dar faza este că, profilor nu le prea pasă de părerea noastră...cel puțin, așa se întâmplă la mine . Și ar fi super dacă s-ar face așa ceva! Stau binișor cu Geografia, media mea este bună dar cred că aș ajunge și la nota 9.80 dacă s-ar învăța așa
Cum? Si daca filmele nu sunt in limba romana ci subtitrate, vrei sa-si dea "Gigel" osteneala sa citeasca subtitrarea? Si, eventual, sa mai si inteleaga ceva din ea?
Doamne! Ce idei bizare ai.
Pai, de ce crezi tu ca se uita cretinii astia mici numai la filme "de actiune"? Pentru ca, in filmele alea, aia se bat, nu vorbesc, deci...mai putina subtitrare de citit. Si numai pe un rand. Ca, daca e pe doua, s-a rupt filmul.
Apreciez sarcasmul, însă cred că îţi cam subestimezi elevii.
Sunt mult mai capabili decât poate par, mai ales când li se explică pe înţelesul lor şi sunt trataţi cu respect, înţelegere şi profesionalism.
As vrea eu sa-i subestimez, dar...n-am de ales.
Cum ai aprecia tu un elev care iti declara, cu nesfarsita mandrie, ca n-a citit in viata lui o carte?
Sau, cum ai aprecia un elev care ti-ar spune ca si-a luat pantofii din Mall "de la magazinul ala cu nume lung"? Era vorba de Deichmann. In felul asta am inteles si eu de ce toate magazinele din Mall au nume din maximum 6 litere. Deja, de la 7 incolo, nu mai poate fi citit, nici retinut. Trist, dar adevarat. Iar cea mai buna dovada ca, din pacate, am dreptate, sunt rezultatele de la Evaluarea Nationala si de la Bac.
Îţi înţeleg frustrarea, însă nu cred că e cazul să generalizăm.
Nu există pădure fără uscături.
Sunt şi mulţi elevi foarte buni, care chiar vor să înveţe şi care ar fi poate şi mai buni, dacă ar avea profesori de calitate.
Este interesanta ideea ta...cred ca elevii nu ar mai absenta atat daca orele s-ar desfasura in felul asta.
Eu vreau SINCER asa ceva mai ales la bio, chimie si fizica! dar ma tem ca din pacate suntem departe de asa ceva (ce vreo doua decenii mai exact).
Desi pare fara cusur,exista unele hibe, macar la nivelul actual de constituire a claselor:
-nu toti elevii au aceeasi capacitate de intelegere, deci din momentul in care "i se rupe filmul"nu mai este atent, ori cere sa se opreasca expunerea, pentru a i se lamurii ce nu a inteles.In acest fel cei mai dotati incep sa se plictiseasca;
-comunicarea dintre elev si profesor,este mult mai antrenanta (daca este corect facuta),decat comunicarea dintre elev si imaginea televizata;
- un profesor adevarat,cunoscand nivelul clasei, va realiza o astfel de expunere, incat sa capteze atentia majoritatii.Un film nu poate tine cont de acest lucu.
Ar mai fii si altele, dar cred ca ajung si astea pentru a considera ca fara alte masuri de clasificare a elevilor, sa nu-mi surada ideea.
Tare ideea..in Romania sigur nu va ajunge asta...dar ar fi chiar smecher. buna idee! BV.
şi cum ai făcut. Eu m-am gândit să înregistrez profesorii doar audio dar mi se pare... că le-am lua pâinea de la gură că dacă ar fi aşa nu ar mai exista meditaţii. După ce că au salariul mic nu putem să le luăm şi ultima speranţă
Da, şi pentru Biologie, Chimie şi Fizică ar fi foarte utilă această metodă de predare (cu orele separate pentru practică, desigur).
Una e să ţi se povestească monoton şi dezinteresat (că aşa sunt majoritatea profesorilor, din păcate) ceva ce nu prea te pasionează şi nici nu reuşeşti să înţelegi şi alta e să vezi cu ochii tăi, să participi practic la cucerirea Troiei, Al Doilea Război Mondial, primul zbor în cosmos, să vizitezi India, China, Japonia, Australia, să vezi dinozaurii, să hoinăreşti prin junglă, să dai o fugă prin Evul Mediu, să pricepi evoluţia, legile fizicii, astronomia, să vizitezi marele muzee ale lumii, să intri în contact cu opera, teatru, balet, să urmăreşti din interior cum funcţionează organismul uman, să înţelegi toate procesele chimice şi biologice cu ajutorul unor imagini şi explicaţii potrivite vârstei...şi să poţi vedea mult mai repede şi uşor imaginea de ansamblu.
Cred că ar fi de vis.
Personal, făceam înregistrări audio, pentru că nu se putea altfel. Se dicta foarte repede şi prost, iar noi trebuia să învăţăm de undeva pentru examene (dădeam să copieze şi celorlalţi colegi care scriau pe sărite sau celor care lipseau de la cursuri).
"După ce că au salariul mic nu putem să le luăm şi ultima speranţă".
Cred că prioritatea nu sunt profesorii (care în timp se pot reprofila, dacă doresc, mai ales că ideea mea se va pune în practică probabil abia peste vreo 10-20 de ani), ci copiii. Ei sunt viitorul. Ei vor forma societatea de mâine, pe când noi nu vom mai fi. Şi orice profesor care vrea cu adevărat binele generaţiilor viitoare cred că va înţelege. Mai ales că oricum, profesorii nu ar fi eliminaţi din învăţământ, ci doar ar avea mai mult timp liber şi corzile vocale ceva mai sănătoase/nesolicitate.
Iar în timp tehnologia oricum va pătrunde în tot mai multe domenii, tot mai adânc, nu doar în învăţământ.
Şi cred că şomajul ar putea fi o problemă, dar sunt sigură că se vor găsi soluţii.
Sigur ca da, ideea este geniala dar ai nevoie si de profesor sati mai da din cand in cand o explicatie la astea daca mai intarzie in binele tau te mai usurezi. Dar n-ar fi o idee rea.
Aceste "documentare" ar trebui foarte bine facute, special pentru scoli. Prin liceu ne punea si noua destul de des filmulete si nu eram mai atent ca la ora. Nu mai zic ca fie erau extrem de plictisitoare si nu intelegeam nimic din ele, fie erau super interesante dar nu ne ajutau mai cu nimic (spre exemplu la fizica cu particula lui Dumnezeu pe cand se construia acceleratorul acum vreo 5 ani de zile, sau un alt documentar marca Discovery despre tot felul de organisme care au fost gasite si pe meteoriti si sunt considerate ca asa a pornit viata pe pamant, specii de pesti care traiesc si azi si erau considerati disparut de 60 milioane de ani etc). Adica iti ramane ceva in cap, ceva interesant dar nu ma ajuta cu nimic sa iau bacul la fizica sau biologie.
Nu ştiu, dar eu gândesc aşa.
Decât să "dresezi" anual mii de profesori, dintre care doar vreo 5% va fi cam ce se dorea, şi să-i plăteşti ca să repete papagaliceşte acelaşi lucru până ies la pensie, nu mai bine îi alegi pe cei mai buni, îi înregistrezi, îi completezi cu imagini, documentare, prezentări video şi îi distribui prin toate şcolile din ţară?
E şi mai practic, şi mai eficient, şi mai ieftin...
Pentru mine are mai mult sens.
anonim_4396 întreabă:
anonim_4396 întreabă: