| EmaS a întrebat:

Care este diferenta dintre Isus si religiile lumii?

Răspuns Câştigător
| WhiteLife a răspuns:

Isus nu e o religie, ci o convingere. Cine Il are in inima nu e religios, ci redincios. Iar intre religios si credincios este o diferenta enorma.

110 răspunsuri:
| Polonic1 a răspuns:

Ca si cum ai spune :care este diferenta dintre cola si celelalte sucuri?

| chelstone a răspuns (pentru Geanina64):

''Pentru ca Isus inseamna magar''
Hai nu mai spune... Isus e un nume in ebraica, ca oricare altul, nu inseamna magar.

| chelstone a răspuns (pentru EmaS):

''Iti permiti sa numesti in acest fel credinta in Dumnezeu? Cum ar trebui sa va numim pe cei care traiti si practicati pacatul si faradelegea? ''
Da' ce ema, nu-ti place adevarul?! Voi sunteti paria omenirii, voi sunteti divizati in sute de secte, si tu esti tot o sectanta, ca asa se numesc in mod literar toti cei ce se desprind de religia mama. Voi, cei ce credeti in dumnezeu aveti milioane de crime la activ, toate acestea reprezinta o pata in constiinta voastra colectiva, sau cel putin asa ar trebui sa fie, oricum, cu certitudine daca ar seca Iordanul cu sangele care a curs in numele creintei in iubitului vostru tata imaginar s-ar umple si ar arata tuturor ce inseamna iubirea pentru crestini. Si cum spui tu ema, ca la judecata n-ai sa poti sa te scuzi, nici voi nu va puteti scuza in fata umanitatii pentru vietile pe care le-ati luat in numele credintei voastre bolnave.

| chelstone a răspuns (pentru EmaS):

Sa stii ema, ca pentru crimele pe care le are crestinismul la activ, voi nu o sa va mantuiti in veci.

| EmaS explică (pentru chelstone):

Fiecare va da socoteala in dreptul lui.Eu nu voi plati pentru pacatele altora.

| Zenithf a răspuns (pentru Geanina64):

Isus nu inseamna magar, dar ai dreptate, ca forma greaca a numelui era cu doi "i" in fata. Dar daca ne ducem si mai aproape de origini, vei vedea ca nici Iisus nu este numele originar, ci Eshua sau Ishua, cum ar am fi folosit daca il adoptam direct din ebraica.
Mai pe scurt, este corect atat Iisus cat si Isus, doar ca Iisus este adoptat de Biserica Ortodoxa.

| Zenithf a răspuns:

Domnul nostru Isus ne-a invatat sa fim ca mieii in mijlocul lupilor. Istoria ne arata insa, ca sefii bisericilor au fost lupi in mijlocul oilor.
La asta ai vrut sa te referi?

| Zenithf a răspuns (pentru sitărescu):

Mai face o greseala. Zice ca Biserica Ortodoxa este calea "cea mai sfanta". Dar Biserica Ortodoxa este singura cale, pentru ortodocsi. Nu zice si Crezul: "Cred intr-una Sfanta Biserica", deci intr-o singura cale?
Este o problema serioasa pentru el daca vorbeste in felul acesta despre Biserica.

| sitărescu a răspuns (pentru Zenithf):

Nu cred că e rea intenţie...

| Zenithf a răspuns (pentru ManStrong):

Ei au Crezul, si cine zice Crezul spune: "Si intr-una Sfanta Biserica". Deci, daca esti ortodox adevarat, trebuie sa sustii ca singura biserica adevarata este Biserica Ortodoxa. A gresit cand a zis cea mai sfanta, pentru ca trebuia sa zica singura sfanta. Deplasat sau nu, asta trebuie sa creada orice ortodox, altfel inseamna ca nu-i ortodox.

| sitărescu a răspuns (pentru Zenithf):

"Deplasat sau nu, asta trebuie sa creada orice ortodox, altfel inseamna ca nu-i ortodox."

Poţi fi ortodox şi având o toleranţă faţă de ceilalţi, ba chiar recunoscând că unii care nu au cunoscut decât forma protestantă a creştinismului sunt mult mai avansaţi decât cei ce nu cred, dar, totuşi incompleţi d.p.d.v. al revelaţiei progresive care nu s-a oprit la Scriptură.

Într-un fel li se va judeca protestanţilor din America sau Germania care nu au auzit de ortodoxie, într-un alt fel li se va judeca celor care au avut ortodoxia în faţă şi au trecut de la ea.

Am auzit cazuri de baptişti americani care au trecut la ortodoxie după ce au început să citească Părinţii bisericeşti şi sunt cazuri de călugări veniţi pe Muntele Athos din mediul protestant.

Uneori călugării atohniţi dau aprobări şi eterodocşilor să intre pe Athos.

| Zenithf a răspuns (pentru sitărescu):

Am auzit si eu de cei trecuti la ortodoxie. Dar am citit ceva cu totul diferit referitor la cei din alte culte. Si mesajul era foarte clar si categoric.
Nu am zis ca ortodoxul nu trebuie sa fie tolerant, am zis ca, conform doctrinei ortodoxe, el singur cunoaste singura cale de mantuire.

| sitărescu a răspuns (pentru ManStrong):

Dumneavoastră personal, ce lectură Patristică şi teologică ortodoxă aveţi în spate din moment ce creeaţi impresia că ortodoxia este o formă inferioară a creştinismului?

Să fie oare motiv, faptul că ortodocşii nu au tradus Tanakhul după variantele rabinice culese din sinagogi, la fel cum au făcut protestanţii?

| HueyFreeman a răspuns (pentru EmaS):

Da, dar copiii care se nasc cu probleme de sanatate platesc pentru pacatele stramosilor/parintilor/bunicilor lor, asa-i?

| sitărescu a răspuns (pentru Zenithf):

"conform doctrinei ortodoxe, el singur cunoaste singura cale de mantuire."

Scuze dacă ţi se pare că-ţi floddez răspunsurile, ortodocşii singuri nu cunosc nimic.

Noi credem că Hristos şi-a arătat puterea şi în cele 7 Sinoade, atunci când s-au dat soluţii pentru anumite probleme dogmatice care împărţeau lumea creştină în curente de opinii pornind de la Biblie, inclusiv iconoclasmul.

De aceea ţinem şi Predania Bisericii, pentru că şi Scriptura a fost tot rezultat al Predaniei, Vestea cea Bună circula iniţial verbal iar apoi a apărut în forma scrisă.

Problema era că Evangheliile erau răsfirate în tot imperiul, de aceea preoţii le-au reunit, iar episcopii diferitelor cetăţi au adus scrierile adresate cetăţii lor de către apostoli şi le-au comparat cu apocrifele făcând o separaţie.

Catehumenii cei din afara ortodoxiei sunt bine-veniţi.

Dacă mă întrebi pe mine, aş opta pentru deschiderea Athosului spre vizite, ca toată lumea să cunoască spiritualitatea ortodoxă şi buddiştii, protestanţii, evreii, islamiştii şi catolicii.

Problema e că prea multă tulburare pe munte i-ar deranja pe monahi, mai ales în posturi şi n-ar mai putea face slujbele.

Ar intra prea mult duh lumesc acolo şi ar tulbura liniştea, smintindu-i pe mulţi.

De aceea căderea Athosului este considerat unul din semnele sfârşitului.

| EmaS explică (pentru HueyFreeman):

Nu.

| HueyFreeman a răspuns (pentru EmaS):

Vad ca o dai la introarsa.

| Zenithf a răspuns (pentru sitărescu):

Ba eu ma bucur ca imi scrii. Ca am vorbit sau auzit de alti ortodocsi zicand diverse lucruri, de exemplu, relativ la neoprotestanti: "dusmanii de moarte a ortodoxiei". Ceea ce zici pune lucrurile intr-o alta lumina. Parca am fost ca doi frati care se bat si se cearta tot timpul, dar acum am mai crescut si putem sa vorbim linistiti, si atunci cand nu ne intelegem in toate detaliile.

| EmaS explică (pentru HueyFreeman):

Iisus din Nazaret a văzut un om orb din naștere. Ucenicii săi l-au întrebat: "Învățătorule, cine a păcătuit: acest om sau părinții lui, de s-a născut orb?" (v.2)

(v.3) "Iisus a răspuns:

"Nici acest om și nici părinții lui nu au păcătuit, ci aceasta s-a întâmplat ca să se arate în el lucrările lui Dumnezeu. Cât timp este zi, eu trebuie să fac lucrările celui care m-a trimis pe mine, pentru că vine noaptea, când nimeni nu poate să lucreze. Cât timp sunt în lume, eu sunt Lumina Lumii."

| sitărescu a răspuns (pentru Zenithf):

"dusmanii de moarte a ortodoxiei"

Din păcate, duşmanii de moarte ai ortodoxiei sunt de multe ori în interior şi lucrează foarte eficient la decredibilizarea ei, la fel cum i-au lucrat şi pe mulţi dintre Sfinţii Părinţi pe vremuri.

Fanarul popesc era şi pe vremea Sfântului Hrisostom, doar că ortodoxia a supravieţuit prin elementele ei pozitive iar, cele negative au ajuns la coşul de gunoi al istoriei.

Cred că discuţiile inter-confesionale suferă pentru că nu sunt făcute de teologi pregătiţi.
Chiar aş urmări o discuţie echilibrată între un profesor protestant pregătit şi unul ortodox, amândoi cu studii temeinice.

Asta ca să înţeleg ce ne uneşte şi ce ne desparte.

Eu unul n-aş face alergie dacă aş citi o carte teologică a altei denominaţiuni atât timp cât am garanţia că citesc ceva serios şi oficial şi nu partizanatul unui submediocru.

Cu cât dispar adevăraţii închinători cu atât creştinismul va intra într-un con de umbră al secularismului.

Numai o minte bolnavă s-ar putea bucura dacă rugătorii de pe Athos, Sinai, pustia Iordanului şi de pe tot globul ar dispărea.

| sitărescu a răspuns (pentru Zenithf):

Ca să rezum ortodoxia este publică şi accesibilă tuturor, noi nu avem un interes să creem o credinţă separatistă în care să păstrăm "secretele cunoaşterii" doar pentru "iniţiaţi".

Singurul lucru ce nu este admis catehumenilor, este împărtăşirea de Sfintele Taine, dar ei pot urmări live şi învăţa despre ortodoxie.

Majoritatea celor care s-au convertit sincer, au ajuns să fie stâlpi ai Bisericii şi exemple.

Noi nu avem nici un merit pentru jertfa de-a pururi a lui Hristos şi a Sfinţilor care au ţinut ortodoxia în viaţă ci, ne străduim în nevrednicia noastră să ducem mai departe mărturia, iar, mai departe vom da socoteală lui Dumnezeu pentru cum am păstrat-o.

| Kabuto79 a răspuns (pentru Geanina64):

Da. dar nu se scrie nici SATANA ca Satan... insa de asta nu va pasa NU?

| Kabuto79 a răspuns (pentru M25M):

Corectbig grin

| robby212 a răspuns:

Iisus este Imparatul tuturor...Alaturi de Dumnzezu Tatal, Dumnzezu Duhul Sfant si Maica Sa.El este viata si iubirea, in el trebuie sa credem si sa ne punem sufletul si iubirea.

Pentru atei:Voi ati ales aceasta cale, unii dintre noi sunt crestini convinsi.Va rog, nu incercati sa ii aduceti pe crestini la ateism, poate sunt tineri mai creduli. Dumnezeu sa va ierte! Sigur nu ati vrea sa faceti asta, daca ati sti ca Dumnezeu este Imparatul nostru.Ganditi-va la Dumnezeul nostru, care e pentru toti, unul singur.

| relian a răspuns (pentru ManStrong):

Multumesc.Atunci inseamna ca biserica ortodoxa este idioata.Nu stiu de ce nu apare careva la TV si sa le spuna clar uite magar in ebraica veche, noua sau care o mai fi asa se spune.Dar asta e Romania ce sa-i faci. Iara eu am si spus canu ma pricepdar stiu asaca evrei folosesc alt alfabet decit cel latin.Acum ca e arab sau unul asemanator pentru mine sincer tot aia este. Poate nu si pentru tine dar pentru mine seamana foarte mult cu ala arab deci oamenii asa sau obisnuit sa spuna, nu ca ar fi adevart dar stii asacum spunem frigider la un racitor de fapt ala este racitorsinu frigider, deci cam asa spunem cind vedem acele litere ca sint arabeca asa nea vine mai la indemina sau maistiu eu ce.Deci nu am spus ceva rau intentionat.Eu am vazut multe comentarii si nu doar pe aici, chiar si scrise de preoti pesioteuri religioase si spuneau case scrie cu 2 de i ca daca e cu un i inseamna nu stiu ce.Acum nu stiu care etreaba cu limba voastra ebraica veche, asta noua, ce diferente sint, daca sint sau nu diferente si asa mai departe, sau daca tu cunosti chestiile astea.Deci sint diferente intre limba vorbita acum si ebraica veche? Ca poate in limba veche asta insemna ce se spune.Si nu inteleg atunci cumde au ajuns preotii sa bage chestia asta cu 2 de i? Daca stiu sigur ca nu inseamna nimic nici ca expresie nu vad sincer care este sau a fost problema lor.Deci eu zic ca si tu desi spui caesti evreu ar trebui sa studiezi casigur nu stii ebraica veche, asa cum sincer nici eu nu stiu toate cuvintele din daca vorbita chiar si acum din limba romana. Daca ma intrebi ce cuvint daca am in limba romana sincer nu prea stiu. Poate caciula dar mai multe nu stiu desi sint foarte multe. Poate asa si tu nu esti lingvista sa stii sigur cum sta treaba.Deci daca stii ceva sigur sint pe aici, vreau sa retin totusi ceva corect si sa nu mai bat cimpii altadata.Si am zis bun crestin adicaam vrut sa zic caesti un om bun si daca esti atunci ma poti lamuri.Departe de mine religia deci am spus doar niste vorbe care pentru mine nu inseamna mai nimic.

| relian a răspuns (pentru EmaS):

Bine dar tu sau cine a scris articolul asta canu este scris de tine, l-ai luat de pe undeva, deci cum se pronunta exact numele asta isus? Ma refer in limba lor cum se prounta daca stii.Scrie aici cu litere latine dar cum pronunta ei. Daca pronunta jesus spune sau exact.Eu asa consider daca noi romanii putem sa pronuntam aproape orice cuvint din orice limba atunci normaleste sa il pronuntam asa cum il prounta si ei, asta daca putemface asta.Si sa il scriem la fel asa cum il pronuntam. Daca il scrii cu 2 de i normal ca poti lungi i-ul ala iisuspoti spune dar suna aiurea.Deci daca suna aiurea eu cred ca numele asta cu 2 de i nu este corect, pentru ca nu are cum sa sune aiurea un cuvint.Mai bine suna cu un i decit cu 2 de i.Dar probabilnici isus nu este corect ca evrei nu pronunta isus ci altfel.Deci cum pronunta evrei isus? Vedem, incercam sa pronuntam sinoi ca ei si daca putematunci ala este numele si asa trebuie pronuntat.Sint limbi sau oameni din alta tari care pur si simplu nu pot pronunta anumite cuvinte exact si pe aia ii inteleg.Dar noi romanii putempronunta exact la fel orice cuvint din alta limba. Celputin eu asa am observat.Acumnu stiu daca pe tine te cheama ema si vine cineva siti spune ima sau mema ar fi corect sau tiar conveni.Asta duce la chestii laconfuzii si asa mai departe.Deci stii cum se pronunta isus in ebraicasau evreii cum pronunta?

| relian a răspuns (pentru danut):

Ce este clar ca eu nu vad.Asta asa vrei tu sa vezi, dar isus a zis ca tatal este in el pentru ca el era fiul lui ca si noi ca si tine, acum tu poti sa spui exact aceiasi chestie esti facut de dzeu deci dzeu este in fiecare din noi.Isus le spunea chestii de genul asta nu ca el ar fi dzeu.Deci daca analizezi intelegi f clar.CUvintele care vi le spun nu le spun de la mine ci le spune tatal-asta ce arata? Arata ca tot ce noi vorbim si asa mai departe vine de la dze cum gindim si asa mai departe. Daca tu crestin fiind eu iti zic pai uite ala care nu crede a descopertit calculatorul si tu acu il folosesti.Raspunsul tau stii care ar fi? O sa spui pai da dar acelui care nu crede sia descoperit tot dzeu i-a dat mintea, dzeu a lucrat prin el.Deci cam asa ceva voia sa zica si de fapt si spunea isus alora.Nicidecum ca el ar fi dzeu.Insa voi religiosii luati cum va convine, o dati la intors dupa cum bate vintu.Anumite fraze le interpretati intr-un contex intr-un fel si aceleasi fraze in alt context le interpretati altfel.Si voua vi se pare corect si normal.Deci asta spune clar acele versete ce tu le arati pe aici.Scuze ca interveni sper ca nu am deranjat.

| ManStrong a răspuns (pentru sitărescu):

Pai nu mai mult de 50 de volume din sfintii parinti.printre care Tertulian, Origen toate volumele Vasile cel mare, Grogorie de Nisa Ioan gura de...
Chiril al Alexandieie, si multe multe altele.Parte din ele obtiniute din Biblioteca personala a Marelui vostru Profesort Dumitru staniloaie.Stiu ca n o sa ma crezi.Dar asta e adevarul
Nu exista variante rabinice ale Tanachului.Te inseli sau te a mintit cineva.
Se presupune ca in decurs de 300o de ani sau modioficat cam 20 de litere in tot Tanachul, dar nimeni nu poate sa justifice inca, ce litere ar fi fiost acelea.Asa ca mai exerseaza.

| ManStrong a răspuns (pentru Zenithf):

Eu nu sint ortodox adevarat, nici macar fals nu sint.Eu nu sint crestin de nici un fel.

| sitărescu a răspuns (pentru ManStrong):

Nu cred că ai vreun motiv să minți, dacă zici că l-ai cunoscut pe D. Stăniloae, e treaba dacă minți.

Da macar un punct în urma căruia ți-ai format opinia despre ortodoxie poți să-mi zici.

"Nu exista variante rabinice ale Tanachului."

Atunci de ce Vechiul Testament de la greci are mai multe cărți canonice decât traducerea din secolul X?

Nu era vorba că mare parte a textelor de la Templu au fost arse de romani și s-au păstrat doar textele culese din sinagogi?

Septuaginta e dinaintea erei noastre.