| Maciuca_Denis_2000 a întrebat:

Mama mea pe cand eu nu existam a avut un copil în burta care a murit din cauza ca organismul ei nu a putut suporta, a fost nevoită să îl scoată de acolo pentru ca altfel i-ar fi pus sănătatea în pericol! Este pacat ce a făcut? Adica e ceva rau prin asta! Inca o data! Ii murise în burta!

Răspuns Câştigător
| ibaal a răspuns:

Nu este pacat. Era deja mort. Altfel murea si ea! Nu a fost nici vina, nici alegerea ei!

118 răspunsuri:
| Mircea08 a răspuns (pentru temporarPE5minute):

Am inteles ce vrei sa spui. Oricum ai fi de corect tot vei avea cel putin un pacat, adica pacatul primordial. Ma intreb insa, cei care ajung sa traiasca in imparatia cerurilor vor fi cu totii pacatosi?

| temporarPE5minute a răspuns (pentru Mircea08):

Acum te înțeleg mai bine dar totuși nu pe deplin.
"Orice mare preot, pentru a sfinti pe cei din biserica lui, trebuie sa aduca o jertfa (un taur, un berbec, etc) si cu sangele acestuia sa se sfinteasca pe el si pe ceilalti din biserica." - dar de ce anume ea necsară jertfa?
" El s-a adus pe Sine ca jertfa, o singura data (nu in fiecare an, cum aduceau ceilalti mari preoti )." - de ce nu puteau unul dintre ceilalți mari peoți să se aducă pe sine jertfă o dată?
Cum adică "am fost cumpărați de la ceilalți mari preoți?"

| Mircea08 a răspuns (pentru temporarPE5minute):

Am fost cumparati de la ceilalti preoti deoarece eram enoriasii lor. Acuma suntem enoriasii lui Iisus. De la cine altcineva puteam fi cumparati? SA SCHIMBAT PREOTIA!
Nici unul dintre ceilalti preoti nu capata titulatura de mare preot in cortul din rai deoarece nu primise porunca de la Dumnezeu sa faca aceasta jertfa (ei nu puteau bea acel pahar, nu aveau nivelul necesar de sfintenie). Jertfa era necesara pentru ca numai cu sange se poate sfinti ceva, iar sangele este viata, deci nu se putea lua sangele cuiva fara sa i se ia viata. Probabil ca de asta si Iisus a fost intepat cu lancea in coasta pentru ca sa se produca acea varsare de sange
TOT CE AM SCRIS ACUMA este o parere de a mea, eu nu am stat sa analizez lucruri care ma depasesc, si ma depasesc deoarece nu sunt informatii suficiente si fara informatii nu este indicat sa ai prea multe pareri deoarece pot f. usor sa fie gresite. Asa au facut multi pe desteptii si au ajuns la teorii care contrazic esenta Evangheliei - e ultima data cand mai scriu pareri de ale mele deoarece nu au nici o valoare, asa ca ma voi rezuma la acele idei care pot fi confirmate EXPLICIT de versete

| temporarPE5minute a răspuns (pentru Mircea08):

"TOT CE AM SCRIS ACUMA este o parere de a mea" - am înțeles acest lucru, și cum zic rușii - orice părere are dreptul la ființă.
Să scriu și părerea mea referitor la răscumpărare, cam diferită de a ta.
Unele lucruri le-am mai scris și se primește că mă repet dar ca să fie un tot întreg voi scrie, sper să nu te superi. happy

Cuvântul „răscumpărare" se referă, în general, la două lucruri. În primul rând, este prețul plătit pentru eliberarea cuiva sau pentru a obține din nou un lucru vândut. În al doilea rând, este prețul care acoperă valoarea ori costul unui lucru.
Răscumpărarea este măsura luată de Iehova pentru a-i elibera pe oameni din păcat și moarte (Efeseni 1:7)
Adam a fost creat perfect, ca locuință a primit paradisul (grădina Eden) și avea sarcina de a umple pămîntul cu urmași perfecți ca și el, să extindă acel paradis pe tot pămîntul și să stăpînească peste creația animală.(Geneza 1:28-30) Urma să moară doar dacă încălca porunca simplă primită (geneza 2:16, 17). Totuși primii oameni l-au crezut pe Satan și au încălcat porunca. Astfel prin Adam a intrat păcatul și moartea ca consecință. (romani 5:12 De aceea, așa cum printr-un singur om a intrat păcatul în lume și prin păcat moartea, și astfel moartea s-a extins la toți oamenii, fiindcă toți au păcătuit.) Adam a avut urmași doar după ce a păcătuit și ca urmare toți urmașii au moștenit acel "defect" cauzat de păcat, imperfecțiunea, care duce l-a moarte, de aceia toți urmașii lui mor. Când Adam a păcătuit, el s-a „vândut" pe sine și ne-a „vândut" și pe noi ca sclavi păcatului și morții (Romani 7:14). Există vreo speranță pentru noi? Da, există. Răscumpărarea.
Dacă Dumnezeu pur și simplu îi ierta - el încălca propriile norme de dreptate, de aceia era nevoie de o răscumpărare.
Niciunul dintre noi nu ar fi putut plăti prețul de răscumpărare pentru viața perfectă pierdută de Adam. De ce? Deoarece toți suntem imperfecți, sau păcătoși (Psalmul 49:7 niciunul nu poate să-l elibereze pe fratele său,
nici să-i dea lui Dumnezeu o răscumpărare pentru el
 8 (și prețul de răscumpărare al sufletului lor este atât de mare,
încât rămâne neplătit pe timp indefinit), ( Jertfele aduse de Israeliți nu puteau acoperi prețul necesar -, Pavel a spus că, deşi aveau o anumită valoare, jertfele de animale nu făceau decât să le amintească israeliţilor că erau păcătoşi şi că aveau nevoie de o jertfă superioară pentru ca păcatele să le fie înlăturate complet. Da, Legea era „o umbră a lucrurilor bune viitoare, dar nu realitatea acestor lucruri" (Evr. 10:10 De fapt, deoarece Legea este doar o umbră a lucrurilor bune viitoare, dar nu realitatea acestor lucruri, oamenii nu pot niciodată cu aceleaşi jertfe pe care le oferă neîncetat, an de an, să-i facă perfecţi pe cei care se apropie de Dumnezeu. 2 Altfel, n-ar fi încetat oare oferirea acestor jertfe, dat fiind că aceia care îndeplinesc un serviciu sacru şi care ar fi fost curăţiţi o dată pentru totdeauna n-ar mai avea păcate pe conştiinţă? 3 Dimpotrivă, prin aceste jertfe se aduce aminte de păcate an de an, 4 căci este imposibil ca sângele de tauri şi de ţapi să înlăture păcatele. )
Pentru a putea fi plătită răscumpărarea, era nevoie de altă viață umană perfectă. De aceea, Biblia o numește „răscumpărare corespunzătoare" (1 Timotei 2:6 care s-a dat pe sine ca răscumpărare corespunzătoare pentru toţi — despre aceasta se va depune mărturie la timpul fixat ). Răscumpărarea trebuia să aibă aceeași valoare ca viața pe care a pierdut-o Adam.
Iehova l-a trimis pe pământ pe Fiul său mult iubit, Isus. El n-a avut un tată uman și n-a moștenit păcatul. De aceia Isus, care nu a păcătuit niciodată, și-a dat viața perfectă ca răscumpărare (1 Corinteni 15:45). Viața lui perfectă a putut fi folosită pentru a înlătura moartea în cazul tuturor copiilor lui Adam (1 Corinteni 15:21 Căci, având în vedere că moartea vine printr-un om, învierea morților vine tot printr-un om. 22 Fiindcă, așa cum toți mor prin Adam, tot așa toți vor fi readuși la viață prin Cristos)
Cum a fost plătită răscumpărarea? Isus și-a oferit viața ca jertfă de răscumpărare. În anul 33 e.n., în ziua de 14 nisan (potrivit calendarului evreiesc), Iehova le-a permis dușmanilor lui Isus să-l omoare (Evrei 10:10). După trei zile, Iehova l-a înviat pe Isus, dar nu ca om, ci ca ființă spirituală. Mai târziu, când Isus s-a întors la Tatăl său în cer, el i-a prezentat lui Iehova valoarea vieții sale umane perfecte, date ca răscumpărare (Evrei 9:24). Datorită faptului că răscumpărarea a fost plătită, noi putem să fim eliberați din păcat și moarte. ( Romani 3:23 Căci toți au păcătuit și nu ajung la gloria lui Dumnezeu, 24 fiind declarați drepți prin bunătatea sa nemeritată ca dar, datorită eliberării prin răscumpărarea plătită de Cristos Isus )

| Mircea08 a răspuns (pentru temporarPE5minute):

Tot ce ai scris acum e tot o parere, numai ca este parerea unuia dintre cei de la care inveti tu. In orice caz, eu nu agreez parerea lui, nici pe a mea macar, agreez doar ceea ce este CERT, ceea ce Dumnezeu transmite ca informatie prin Iisus CRESTINILOR.

| temporarPE5minute a răspuns (pentru Mircea08):

Te înțeleg, las să fie tot părere. Totuși am argumentat Biblic totul. Atât din vechiul testament, (geneza și alte, care n-au treabă cu legea ci arată de de am ajuns în starea asta și de ce de fapt a fost nevoie de răscumpărare) cît și di noul testament care e adresat creștinilor și e de fapt în armonie cu cealaltă parte a bibliei deoarece de fapt are un singur autor.
P.S. Aș vrea să știu unde crezi că greșesc și să-mi arăti acest lucru cu Biblia.

| Mircea08 a răspuns (pentru temporarPE5minute):

O sa caut prin cele ce ai spus, dar acum sunt cam ocupat, cred ca maine.

| Mircea08 a răspuns (pentru temporarPE5minute):

Curăţindu-vă sufletele prin ascultarea de adevăr, spre nefăţarnică iubire de fraţi, iubiţi-vă unul pe altul, din toată inima, cu toată stăruinţa, Fiind născuţi din nou nu din sămânţă stricăcioasă, ci din nestricăcioasă, prin cuvântul lui Dumnezeu cel viu şi care rămâne în veac.
(Întâia Epistolă Sobornicească a Sfântului Apostol Petru – 1/22, 23)
In acest verset se spune ca suntem NASCUTI DIN NOU DIN SAMANTA NESTRICACIOASA, si ca sufletele sunt curatate prin ascultarea cuvantului (curatate de pacate si nu se spune de nici o exceptie)
"Despre Acesta mărturisesc toţi proorocii, că tot cel ce crede în El va primi iertarea păcatelor, prin numele Lui. Încă pe când Petru vorbea aceste cuvinte, Duhul Sfânt a căzut peste toţi cei care ascultau cuvântul."
(Faptele Sfinţilor Apostoli – 10/43, 44)
Cel ce crede in IIsus va primi IERTAREA PACATELOR (nu este specificata nici o exceptie)
Sfinţeşte-i pe ei întru adevărul Tău; cuvântul Tău este adevărul.
Sfânta Evanghelie după Ioan – 17/17
"Deci pocăiţi-vă şi vă întoarceţi, ca să se şteargă păcatele voastre,"
(Faptele Sfinților Apostoli – 3/19)
"Despre Acesta mărturisesc toţi proorocii, că tot cel ce crede în El va primi iertarea păcatelor, prin numele Lui. Încă pe când Petru vorbea aceste cuvinte, Duhul Sfânt a căzut peste toţi cei care ascultau cuvântul."
Va primi iertarea pacatelor fara a se preciza vreo exceptie. Daca ar exista o exceptie, si anume pacatul primordoal versetul care urmeaza nu mai poate fi explicat :
Dar daca umblam in lumina, dupa cum El insus este in lumina, avem partasie unii cu altii; si singele lui Isus Hristos, Fiul Lui, ne curateste de orice pacat. (1Ioa.1:7)
Ne curateste DE ORICE PACAT!
Că de vreme ce printr-un om a venit moartea, tot printr-un om şi învierea morţilor.
In acest verset se spune ca moartea a venit printr-un singur om (moartea datorita pacatului), iar invierea mortilor (datorita iertarii pacatului) tot printr-un Om a venit. Deci IIsus a iertat pacatul lui Adam!
"Pentru că plata păcatului este moartea, iar harul lui Dumnezeu, viaţa veşnică, în Hristos Iisus, Domnul nostru."
(Romani - 6/23)
Plata pacatului este moartea - ce este viata pe care a daruit-o IIsus celor ce iL urmeaza?
" Şi darul fără plată nu vine ca prin acel unul care a păcătuit; căci judecata venită de la unul a adus osânda; dar darul fără plată, venit în urma multor greşeli, a adus o hotărâre de iertare."
(Romani 5/16)
"Căci, după cum prin neascultarea unui singur om, cei mulţi au fost făcuţi păcătoşi, tot aşa, prin ascultarea unui singur Om, cei mulţi vor fi făcuţi neprihăniţi."
(Romani 5/19)
NEPRIHĂNÍT, -Ă, neprihăniți, -te, adj. Care este fără prihană, fără păcat, fără vină, pur, curat, nepătat, imaculat;
Deci neprihanit inseamna fara pacat, si asa sunt crestinii, cei ce asculta de Iisus
"pentru ca, după cum păcatul a stăpânit dând moartea, tot aşa şi harul să stăpânească dând neprihănirea, ca să dea viaţa veşnică, prin Isus Hristos, Domnul nostru."
(Romani 5/21)
Bineinteles ca tu o sa spui ca tot ce am scris se refera numai la pacatele facute sub Lege, dar eu nu am inteles asa

| temporarPE5minute a răspuns (pentru Mircea08):

"Bineinteles ca tu o sa spui ca tot ce am scris se refera numai la pacatele facute sub Lege," -Ba de loc.
De fapt tot ce ai scris arată că suntem eliberați din sclavia păcatului prin jertfa lui Isus, și cu asta suntem de acord ambii, discutam un pic despre alt subiect, cum anume suntem răscumpărați de jertfa lui Isus și de ce era nevoie ca el să ne răscumpere și nu un om obișnuit.
Un dezacord este doar cu privire la timpul cînd suntem eliberați definitiv din sclavia păcatului. Am fost deja sau vom fi, în viitor?
Ținînd cont că moartea intrată prin Adam încă domnește în noi e clar că n-am fost eliberați de ea.
""Căci, după cum prin neascultarea unui singur om, cei mulţi au fost făcuţi păcătoşi, tot aşa, prin ascultarea unui singur Om, cei mulţi vor fi făcuţi neprihăniţi."
(Romani 5/19)
NEPRIHĂNÍT, -Ă, neprihăniți, -te, adj. Care este fără prihană, fără păcat, fără vină, pur, curat, nepătat, imaculat; " - tu singur ai dat citatul și explicația, atrage atenția ce a spus Pavel " vor fi făcuți", nu "sunt făcuți neprihăniți".
Revelația (apocalipsa) de asemenea arată că eiberarea definitivă de sub păcat și readucerea la starea perfectă e de domeniul viitorului (apropiat de altfel) 21: 3 Atunci am auzit un glas puternic de la tron care zicea: „Iată! Cortul lui Dumnezeu este cu oamenii! El va locui cu ei și ei vor fi popoarele sale. Și Dumnezeu însuși va fi cu ei. 4 El va șterge orice lacrimă din ochii lor și moartea nu va mai fi. Nici jale, nici strigăt, nici durere nu vor mai fi. Lucrurile de odinioară au trecut".
Și cum am mai scris, cred că convingerile care le avem trebuie să fie în armonie cu toată scriptura, dacă concluzia noastră contrazice vreun verset înseamnă că am tras concluzii greșite, nu că Biblia se contraice, nu?
Ioan le scrie celor care deja erau creștini 1 ioan 1:8 Dacă spunem: „N-avem păcat", ne inducem singuri în eroare şi adevărul nu este în noi. Și 2:1Copilaşii mei, vă scriu aceste lucruri ca să nu comiteţi vreun păcat. Şi totuşi, dacă cineva comite un păcat, avem un ajutor la Tatăl: pe Isus Cristos, cel drept.
Dacă cei ce deja sunt creștini tot mai pot păcătui și uneori o mai fac din cauza imperfecțiunii, înseamnă că încă n-am fost eliberați pe deplin din "moștenirea " rămasă de la Adam.

| Mircea08 a răspuns (pentru temporarPE5minute):

"pentru ca, dupa cum PACATUL A STAPANIT dand moartea, tot asa si HARUL SA STAPANEASCA dand neprihanirea, ca sa dea viata vesnica, prin Isus Hristos, Domnul nostru." (Rom.5:21)
O sa spui ca nu este precizat cand anume sa stapaneasca. Parerea mea este ca atunci cand il ai, atunci stapaneste, iar crestinii IL AU. Harul da viata vesnica, iar viata nu cred sa stea la un loc cu moartea (care stapaneste asupra crestinilor din cauza pacatului primordial).
Hai sa vedem ce urmeaza :
"intrucat stim ca Hristosul inviat din morti nu mai moare: moartea nu mai are nicio stapanire asupra Lui." (Rom.6:9)
"Fiindca prin moartea de care a murit, El a murit pentru pacat, o data pentru totdeauna; iar prin viata pe care o traieste, traieste pentru Dumnezeu." (Rom.6:10)
Deci aici se spune ca Iisus a murit pentru pacat, si asta in sensul ca NICI UN PACAT nu mai poate avea stapanire niciodata asupra Lui (eu asa am inteles, si asa e logic).
intrucat stim ca Hristosul inviat din morti nu mai moare: moartea nu mai are nicio stapanire asupra Lui. (Rom.6:9)
Daca moartea nu mai are stapanire asupra Lui este limpede ca in el nu mai exista nimic care sa duca la moarte (adica nu exista pacat )
Dar sa vedem ce efect are botezul asupra crestinului:
"Nu stiti ca toti cati am fost botezati in Isus Hristos, am fost botezati in moartea Lui?" (Rom.6:3)
Ce inseamna ca am fost botezati in moartea Lui?
"Noi deci, prin botezul in moartea Lui, am fost ingropati impreuna cu El, pentru ca, dupa cum Hristos a inviat din morti, prin slava Tatalui, tot asa si noi sa traim o viata noua. "(Rom.6:4)
Eu gasesc logic urmatoarele lucruri:
- "Am fost ingropati impreuna cu El". Nimeni nu este ingropat pana nu moare, deci suntem si noi morti pentru pacat EXACT CA SI IISUS.
- "dupa cum Hristos a inviat din morti, prin slava Tatalui, tot asa si noi sa traim o viata noua". Ce este nou in viata pe care o traim, daca traim ca si inainte cu pacatul primordial? Viata este una noua prin faptul ca nu mai stapaneste pacatul asupra noastra deoarece suntem morti pentru pacat, ci stapaneste HARUL CARE DA NEPRIHANIREA :
"pentru ca, dupa cum pacatul a stapanit dand moartea, tot asa si harul sa stapaneasca dand neprihanirea, ca sa dea viata vesnica, prin Isus Hristos, Domnul nostru. "(Rom.5:21)
Cand harul da neprihanirea? - simplu, atunci cand avem, iar crestinii IL AU

| temporarPE5minute a răspuns (pentru Mircea08):

"aici se spune ca Iisus a murit pentru pacat, si asta in sensul ca NICI UN PACAT nu mai poate avea stapanire niciodata asupra Lui (eu asa am inteles, si asa e logic).
intrucat stim ca Hristosul inviat din morti nu mai moare: moartea nu mai are nicio stapanire asupra Lui. (Rom.6:9)
Daca moartea nu mai are stapanire asupra Lui este limpede ca in el nu mai exista nimic care sa duca la moarte (adica nu exista pacat )" -Așa! Cu o mică precizare - păcatul nici n-a avut stăpânire peste el nicio dată, Isus n-a păcătuit și nici n-a moștenit păcatul de la Adam.
Cît privește creștinii, spre deosebire de Isus care a murit literal, Pavel spune că noi suntem morți pentru păcat, dar desigur simbolic.
" Ce este nou in viata pe care o traim, daca traim ca si inainte cu pacatul primordial? "- eu zc că nou este că trăim deacum ca să facem voința Tatălui și că avem speranța vieții veșnice.
Tu socoți că creștinii sunt deja eliberați de păcatul moștenit. OK! Să ne aducem aminte că oamenii au început să moară din cauza păcatului lui Adam (romani 5:12 De aceea, așa cum printr-un singur om a intrat păcatul în lume și prin păcat moartea, și astfel moartea s-a extins la toți oamenii, fiindcă toți au păcătuit.) Dacă suntem eliberați - de ce toți oamenii continue să moară? Și cum înțelegi cuvintele lui Ioan - 1 ioan 1:8 Dacă spunem: „N-avem păcat", ne inducem singuri în eroare şi adevărul nu este în noi. Și 2:1Copilaşii mei, vă scriu aceste lucruri ca să nu comiteţi vreun păcat. Şi totuşi, dacă cineva comite un păcat, avem un ajutor la Tatăl: pe Isus Cristos, cel drept?

| temporarPE5minute a răspuns (pentru Mircea08):

Proverbe 27:17 Fierul ascute fierul. Tot așa, un om ascute fața altui om.
Îmi place când oamenii judecă și aută să afle mai multe, ai cu cine discuta. Spre deosebire de majoritatea care cred un anumit lucru deoarece "așa am apucat de la străbuni", "așa spune popa" și așa fac toți".
Sper să continuăm tot așa
Succes

| Mircea08 a răspuns (pentru temporarPE5minute):

Hai sa gandim altfel. Daca tu stii ca toata lumea mai are un pacat si anume cel primordial, ce avantaj practic ai in plus fata de mine care cred ca nu am nici un pacat? Ce pierd eu?

| temporarPE5minute a răspuns (pentru Mircea08):

Dacă mai simplu - unul din noi înseamnă că crede un lucru greșit (dar la 2 timotei spune pavel că un creștin va fi "pe deplin competent"). Și de fapt în dependență de ce credem în această privință din ea reies alte convingeri.
Și totuși, ce crezi cu referire la întrebarea precedentă, de ce încă murim?

| Mircea08 a răspuns (pentru temporarPE5minute):

Crestinii au viata vesnica cu sau fara pacatul primordial, cu sau fara respectarea sabatului, cu sau fara post, si fara a fi necesar sa cunoasca absolut tot ci sa faca ceea ce face din credinta, ca pentru Dumnezeu si raportat la virtutile din Evanghelie
Daca pentru tine este valabil versetul cu "deplin competent", pentru mine se potriveste alt verset :
"Pentru ca IN PARTE CUNOASTEM si in parte proorocim." (Cor1.13:9)

| temporarPE5minute a răspuns (pentru Mircea08):

La moment lucrez la o comandă și de aceia răspund doat în zilele libere.
"Crestinii au viata vesnica cu sau fara pacatul primordial, " - adică? Asta și te întrebasem - dacă cum spuneai nu mai suntem păcătoși în nici un fel - de c toți totuși continue să moară?
""Pentru ca IN PARTE CUNOASTEM si in parte proorocim." (Cor1.13:9)" - dar mai departe spune - 10 dar, când va veni ceea ce este complet, ceea ce este parțial va fi înlăturat.
și încă - În prezent cunosc parțial, însă atunci voi cunoaște exact, cum și eu sunt cunoscut exact de Dumnezeu.
Am mai menționat înainte ce i se spusese lui Daniel 12:4 Iar tu, Daniel, ţine ascunse aceste cuvinte şi sigilează cartea până la timpul sfârşitului. Mulţi vor umbla încoace şi încolo şi adevărata cunoştinţă va creşte".
Totuși nu asta discutam ci cum ne răscumpără (și din ce) Cristos.
Deci?
happy

| Mircea08 a răspuns (pentru temporarPE5minute):

- Vom muri, acum in viata asta, dar vom fi inviati asa cum a fost si Iisus si vom trai vesnic (adica nu vom mai muri ).
- In viata asta vom cunoaste in parte - in viata vesnica de dincolo vom sti totul
In viata asta avem un statut, iar in cea urmatoare altul.
In viata asta ne este frig, foame si nu putem cunoaste totul - In viata urmatoare nu ne va mai fi frig, foame si vom cunoaste totul. Acuma imi este foame din cauza pacatului primordial?, sau pentru ca am o altfel de viata, diferita de cea de dincolo?

| temporarPE5minute a răspuns (pentru Mircea08):

"este foame din cauza pacatului primordial?" - desigur că nu, ci pentru că așa am fost creați - avem nevoie de hrană pentru a trăi. Și Adam avea nevoie de hrană chiar și înainte de păcat.
" In viata urmatoare nu ne va mai fi frig, foame si vom cunoaste totul" - mai ții minte care era scopul lui Dumnezeu când l-a creat pe Adam, unde aveau să locuiască oamenii? Pe pământ sau în cer?

| Mircea08 a răspuns (pentru temporarPE5minute):

Nu intelege de ce ma tii pe un subiect, total lipsit de importanta, si nu abordezi subiecte cu adevarat importante. De ce nu spui nimic despre sabat, care este un subiect extrem de sensibil si neexplicat suficient in Biblie?, sau despre cum trebuie organizata o biserica crestina?, sau orice altceva actual (nu istorie) care este de folos ACUM!

| temporarPE5minute a răspuns (pentru Mircea08):

Scuze prietene, dar cum este lipsit de importanță subiectul răscumpărării?
Nu e doar istorie. isaia 55: 10 Căci aşa cum ploaia bogată şi zăpada coboară din ceruri şi nu se mai întorc acolo până nu satură pământul şi nu-l fac să rodească şi să încolţească, pentru a da sămânţă semănătorului şi pâine celui ce mănâncă, 11 tot aşa va fi şi cuvântul meu, care iese din gura mea. Nu se va întoarce la mine fără rezultat, ci va face negreşit ce-mi place şi va reuşi în lucrul pentru care l-am trimis
Dumnezeu își va îndeplini scopul inițial, nu poate fi împiedicat de Adam cu Satan. Deci nu e doar istorie ci și ce va fi. De aceasta si discutam despre răscumpărare. Datorită ei vom obține viața veșnică pierdută, iar prin intermediului Regatului (sau împărăției) va readuce omenirea ascultătoare la perfecțiunea inițială și va transforma pământul în paradis.
Regele este Isus și împreună cu el sunt un grup relativ mic de oameni care sunt înviați la viață cerească, primesc corpuri spirituale și vor fi regi și preoți împrună cu Isus. (revelația 5:10 și ai făcut din ei un regat și preoți pentru Dumnezeul nostru; și ei vor domni ca regi peste pământ".
(Luca 12:32) Nu te teme, turmă mică, pentru că Tatăl vostru a găsit de cuviință să vă dea regatul!
(Luca 22:29) Eu închei un legământ cu voi, așa cum Tatăl meu a încheiat un legământ cu mine, pentru un regat,
(2 Timotei 2:12) dacă vom persevera, vom şi domni cu el; dacă îl renegăm, şi el ne va renegawinking

Restul oamenilor ascultători vor locui pe pămînt. („Ferice de cei blînzi, căci ei vor moşteni pămîntul" (Matei 5:5) Psalmul 37:29 Cei drepți vor moșteni pământul
și vor locui pentru totdeauna pe el.)

| temporarPE5minute a răspuns (pentru Mircea08):

Cît despre Sabat - făcea parte din legămîntul mozaic și deja nu este obligatoriu pentru creștini.
Era o zi dedicată lui Dumnezeu, închinării. Creștinii nu acordă închinării doar o zi.
Dacă dorești să discutăm despre organizarea adunărilor - se poate. Cum dorești.

| Mircea08 a răspuns (pentru temporarPE5minute):

Sabatul era ziua de odihna (nu de inchinare), iar in noul testament aceasta zi se schimba si se spune ca este "AZI", "azi" reprezentand ziua in care fiecare a ajuns sa cunoasca adevarul. Sunt multe de comentat aici, de aceea am spus ca e un subiect sensibil, iar in legatura cu acest subiect eu nu dau sfaturi.
Spuneam sa discutam despre organizarea bisericilor. Eu prin "adunare " inteleg ceva diferit de biserica. Cum trebuie sa fie organizata o biserica asa incat toti membrii sa aiba acelasi nivel de trai, (asa cum au fratii intr-o familie), toti sa aiba posibilitatea sa isi aduca aportul lor la binele bisericii in functie de darurile pe care le-a primit de la Sf. Duh, si asa mai departe? Daca imi spui cum s-au organizat martorii nu raspunzi la intrebare deoarece, dupa parerea mea, martorii au facut mai mult decat altii prin faptul ca se ajuta mult mai mult, dar asta nu inseamna ca au facut ce trebuie

| Mircea08 a răspuns (pentru temporarPE5minute):

Subiectul rascumpararii nu este lipsit de importanta, dar este un subiect simplu de inteles. Ceea ce ai scris tu se poate rezuma la faptul ca "Iisus ne-a sos de sub Lege". Eu nu sunt curioas sa stiu cine mosteneste pamantul, cine obtine functii in regat sau altele de acest gen. Mai este putin pana voi merge si eu pe lumea cealalta, si atunci o sa vad exact ce este

| temporarPE5minute a răspuns (pentru Mircea08):

Termenul „sabat" provine dintr-un verb ebraic care înseamnă „a se odihni, a înceta, a se opri". Dar nu avea ca scop doar să se odihnească oamenii un pic. happy
„Aminteşte-ţi de ziua sabatului ca s-o sfinţeşti: şase zile să lucrezi şi să-ţi faci toată munca, dar a şaptea zi este un sabat pentru Iehova, Dumnezeul tău" (Exodul 20:8–10)
"-So sfințești ..pentru Iehova"
" incat toti membrii sa aiba acelasi nivel de trai," - am mai discutat, nici în primul secol nu aveau toți acelaș nivel de trai. Dar se ajutau cînd era nevoie, la fel facem și noi.
"sa aiba posibilitatea sa isi aduca aportul lor la binele bisericii in functie de darurile pe care le-a primit de la Sf. Duh,"- zi mai concret, ca să nu scriu prea mult și poate nu ceea ce ai în vedere.
" martorii au facut mai mult decat altii prin faptul ca se ajuta mult mai mult, dar asta nu inseamna ca au facut ce trebuie" - scrie cum după părerea ta ar trebui să fie organizată o adunare.

| temporarPE5minute a răspuns (pentru Mircea08):

"Ceea ce ai scris tu se poate rezuma la faptul ca "Iisus ne-a sos de sub Lege"." -NU!
Ca rezumat ar fi -"ne-a răscumpărat de moartea pe care o moștenim de la Adam!" Isus nu ne-a "răscumpărat" din lege, legea a avut menirea ei spre ai conduce la Cristos. Atâta am discutat și tot degeaba? happy
" Eu nu sunt curioas sa stiu cine mosteneste pamantul, cine obtine functii in regat sau altele de acest gen." - adică nu ești curios să știi ce scop are Dumnezeu?
"Mai este putin pana voi merge si eu pe lumea cealalta, si atunci o sa vad exact ce este" - subiectul răscumpărării îl abordasem ca încă o dovadă a faptului că cei morți nu sunt conștienți, de aceia așteptăm învierea pentru cei dragi care au decedat (dacă la moarte ai merge în altă lume învierea n-are sens și biblia minte cănd spune Ecl. 9:5: „Cei vii sunt conştienţi că vor muri, dar cei morţi nu sunt conştienţi de nimic".)

| Mircea08 a răspuns (pentru temporarPE5minute):

Parerea mea nu conteaza, citeste Evanghelia si acolo scrie EXACT cum trebuie organizata o biserica (nu o adunare)

| temporarPE5minute a răspuns (pentru Mircea08):

Am citit cum trebuie să fie organizată si cred ca asa si facem. Dar se pare ca tu ai o alta parere, spune-o, altfel ce discuţie mai este?
Şi la ce crezi ca se refera "biserică"? Eu cred că la comunitatea persoanelor adunate pentru un scop. Dar tu?

| Mircea08 a răspuns (pentru temporarPE5minute):

O spun, doar nu e secret!
Capul Bisericii crestine este Mare Preot Domnul nostru Iisus Hristos.
"Şi toate le-a supus sub picioarele Lui şi, mai presus de toate, L-a dat pe El cap Bisericii,"
(Epistola catre Efeseni a Sf. Apostol Pavel – 2/9)
Biserica crestina este o familie in care :
Tatal este Dumnezeu

"Şi voi fi vouă tată, şi veţi fi Mie fii şi fiice", zice Domnul Atotţiitorul."
(Epistola a doua către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel – 6/18)
Fii Lui Dumnezeu sunt crestinii, deci toti frati intre ei
"Căci toţi sunteţi fii ai lui Dumnezeu prin credinţa în Hristos Iisus"
(Epistola către Galateni a Sfântului Apostol Pavel – 3/26)
Biserica crestina este asemanata si cu trupul lui Hristos, iar membri acesteia cu madularele trupului.
"Iar voi sunteţi trupul lui Hristos şi mădulare (fiecare) în parte."
(Intaia Epistola catre Corinteni a Sf. Apostol Pavel – 12/28)
Asa cum madularele trupului se ajuta intre ele asa si fratii care alcatuiesc biserica trebuie sa se ajute intre ei, si exemplul urmator mi se pare a fi bun :
"când mâna doare, ochii plâng, iar când ochii plâng, mâna șterge lacrimile."
(Autor necunoscut)
Ca in orice familie, si membrii bisericii din vremea apostolilor aveau toata averea in comun

"Iar inima şi sufletul mulţimii celor ce au crezut erau una şi nici unul nu zicea că este al său ceva din averea sa, ci toate le erau de obşte."
(Faptele Sfinţilor Apostoli – 4/32)
De obste : - care privește sau interesează pe toți, care aparține tuturor
(Dictionarul explicative al lb. romane )
Pana aici, este clar ca Biserica este o familie, o familie cu multi membri, si este organizata tot ca o familie. Asa cum familiile se organizeaza diferit, asa si bisericile vor fi organizate diferit in functie de felul de a fi al membrilor. Membrii bisericii au primit prin Duhul Sfant diferite daruri.
"Că unuia i se dă prin Duhul Sfânt cuvânt de înţelepciune, iar altuia, după acelaşi Duh, cuvântul cunoştinţei.
Şi unuia i se dă întru acelaşi Duh credinţă, iar altuia, darurile vindecărilor, întru acelaşi Duh; Unuia faceri de minuni, iar altuia proorocie; unuia deosebirea duhurilor, iar altuia feluri de limbi şi altuia tălmăcirea limbilor."
(Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel – 12/8-10)
In functie de aceste daruri membrii bisericii vor contribui la bunul mers al bisericii in functie de ce daruri au primit ocupand niste responsabilitati pe care biserica le considera necesare, de ex. – unii se ocupa de agricultura, altii de meditatii cu copiii, altii de reparatii, unii care se pricep explica Evanghelia atunci cand se intrunesc etc, etc.
"Şi el a dat pe unii apostoli, pe alţii prooroci, pe alţii evanghelişti, pe alţii păstori şi învăţători, Spre desăvârşirea sfinţilor, la lucrul slujirii, la zidirea trupului lui Hristos,"
(Epistola către Efeseni a Sfântului Apostol Pavel – 4/11, 12)
In versetul de mai sus sunt date cateva exemple, dar asta nu inseamna ca sunt toate sau ca sunt obligatorii – sunt exemple! Fiecare ajuta familia in functie de ceeea ce se pricepe sa faca (de darul primit)
"După darul pe care l-a primit fiecare, slujiţi unii altora, ca nişte buni iconomi ai harului celui de multe feluri al lui Dumnezeu."
(Întâia Epistolă Sobornicească a Sfântului Apostol Petru – 4/10)
In cadrul bisericii se fac toate lucrurile de care membrii au nevoie :
"Adevărat grăiesc vouă: Oricâte veţi lega pe pământ, vor fi legate şi în cer, şi oricâte veţi dezlega pe pământ, vor fi dezlegate şi în cer. Iarăşi grăiesc vouă că, dacă doi dintre voi se vor învoi pe pământ în privinţa unui lucru pe care îl vor cere, se va da lor de către Tatăl Meu, Care este în ceruri. Că unde sunt doi sau trei, adunaţi în numele Meu, acolo sunt şi Eu în mijlocul lor."
(Sfânta Evanghelie după Matei – 18/18-20)
"Orice aţi face, cu cuvântul sau cu lucrul, toate să le faceţi în numele Domnului Iisus şi prin El să mulţumiţi lui Dumnezeu-Tatăl."
(Epistola către Coloseni a Sfântului Apostol Pavel – 3/17)
Din punct de vedere economic biserica este condusa de un episcop (administrator sau economist)
"Căci se cuvine ca episcopul să fie fără de prihană, ca un iconom al lui Dumnezeu, neîngâmfat, nu grabnic la mânie, nu dat la băutură, paşnic, nepoftitor de câştig urât, Ci iubitor de străini, iubitor de bine, înţelept, drept, cuvios, cumpătat, Ţinându-se de cuvântul cel credincios al învăţăturii, ca să fie destoinic şi să îndemne la învăţătura cea sănătoasă şi să mustre pe cei potrivnici."
(Epistola către Tit a Sfântului Apostol Pavel – 1/7-9)
"iconóm, iconomi s. m. 1. Intendent sau administrator de bunuri particulare sau publice, despre care dau socoteală stăpânilor lor; econom"
(Dictionarul lb. romane )
Obligatoriu, absolut toti sunt obligati sa respecte si legile statului :
"Tot sufletul să se supună înaltelor stăpâniri, căci nu este stăpânire decât de la Dumnezeu; iar cele ce sunt, de Dumnezeu sunt rânduite.
Pentru aceea, cel ce se împotriveşte stăpânirii se împotriveşte rânduielii lui Dumnezeu. Iar cel ce se împotrivesc îşi vor lua osândă."
(Epistola catre Romani a Sf. Apostol Pavel – 13/1, 2)
Cine nu respecta legile statului sau invatatura lui Iisus va fi dat DEFINITIV afara din biserica
Iar pe cei din afara ii va judeca Dumnezeu. Scoateti afara dintre voi pe cel rau. (Cor1.5:13)
"Ca să umblaţi cuviincios faţă de cei din afară (de Biserică) şi să nu aveţi trebuinţă de nimeni."
(Epistola catre Tesaloniceni a Sf. Apostol Pavel – 4/12)
Foarte pe scurt, pot spune ca asa ar trebui sa arate o biserica.

| temporarPE5minute a răspuns (pentru Mircea08):

"Tatal este Dumnezeu " bravo, mă bucur că nu susții trinitatea.
Și cu restul la fel de acord, cu excepția lucrului despre care am mai vorbit - ""Iar inima şi sufletul mulţimii celor ce au crezut erau una şi nici unul nu zicea că este al său ceva din averea sa, ci toate le erau de obşte." - a fost cu ocazia penticostei cînd mulți din cei veniți la Ierusalim au devenit creștini și era necesr de ai susține financiar cât timp au rămas acolo ca să afle mai multe. Dar evenimentele relatate pe urmă arată că la creștini aceasta nu era o lege. De exemplu, când a fost prezisă o foamete care avea să afecteze grav Iudeea, creştinii din oraşul sirian Antiohia au hotărât „să trimită câte ceva. . . ca ajutor pentru fraţii care locuiau în Iudeea" (Faptele 11:28–30). Astfel, fraţii lor de credinţă aflaţi la strâmtorare au primit cele necesare vieţii. Această acţiune benevolă de ajutorare a fost o expresie a iubirii creştine (1 Ioan 3:18). Dar e clar că nu aveau averea în comun. 1 Ioan 3: 17 Dar cine are mijloacele de existenţă ale acestei lumi şi îl vede pe fratele său în nevoie şi totuşi îşi închide faţă de el uşa tandrei sale compasiuni, cum mai rămâne în el iubirea de Dumnezeu? - Dacă ar fi averea în comun îndemnul n-ar avea rost. 15 Dacă un frate sau o soră sunt goi şi lipsiţi de hrana zilnică, 16 iar unul dintre voi le spune: „Mergeţi în pace, încălziţi-vă şi săturaţi-vă", dar nu le daţi cele necesare corpului lor, la ce foloseşte? - aceiași idee.
, Pavel le-a spus corintenilor: „Faceţi şi voi aşa cum am dat îndrumări congregaţiilor din Galatia. În prima zi a fiecărei săptămâni, fiecare dintre voi să pună ceva deoparte la el acasă, potrivit cu ceea ce are, pentru ca aceste colecte să nu fie făcute când sosesc eu. Iar când voi veni, pe oamenii pe care îi veţi aproba prin scrisori, îi voi trimite să ducă la Ierusalim darul vostru generos" (1 Cor. 16:1–3). - fiecare la el acasă, deci la fel nu aveau toate în comun.
Dar se ajutau atunci cînd era nevoie, de aceia facem la fel.
În rest î general sunt de acord, deci ce aveai în vedere cînd spuneai că martorii nu fac cum cere scriptura?

| Mircea08 a răspuns (pentru temporarPE5minute):

O sa incerc sa explic cum traies fratii. Eu, cand eram mai mic si traiam impreuna cu cei doi frati la parinti acasa era intre noi o legatura extraordinar de stransa. Dupa casatorie, cand fiecare s-a dus la casa lui, s-a cam slabit acea legatura, iar cu timpul si mai mult. Motivul, dupa parerea mea, este ca am inceput sa iubim propria familie mai mult, sau mult mai mult decat pe frati. Evident ca pe oricine intrebi va spune ca asa e normal, doar ca eu am alta parere. Parerea mea este ca daca bunurile materiale sunt in comun, oamenii care fac parte din acea comunitate sunt mult mai apropiati unul de altul decat atunci cand sunt impartiti pe familii.
Vreau sa stiu un motiv pentru care nu e bine ca averea sa fie in comun. Faptul ca unul a invatat mai mult si acum castiga mai mult?, faptul ca unul a muncit o viata si a strans avere pe care nu este dispus sa o puna la comun cu altul care este sarac? Dar de unde au avut acestia putere de munca respectiv inteligenta ca sa invete?
"Căci cine te deosebeşte pe tine? Şi ce ai, pe care să nu-l fi primit? Iar dacă l-ai primit, de ce te făleşti, ca şi cum nu l-ai fi primit?"
(Epistola catre Corinteni a Sf. Apostol Pavel – 4/7)
Se spune ca atunci cand dai cuiva ceva sa nu stie stanga ce face dreapta. Intr-o familie asta se intampla - muncesc cei ce pot iar banii se duc la toti fara ca unul dintre cel care munceste sa stie exact unde se duc banii. Toti se ajuta intre ei fara a tine cont care ajuta mai mult si fac asta din tot sufletul, nu ca atunci cand familiile sunt "fiecare cu ale lui"
"Mai mare dragoste decât aceasta nimeni nu are, ca sufletul lui să şi-l pună pentru prieteni lui "
(Evanghelia dupa Ioan – 15/13)
e drept ca nu multi sunt dispusi sa puna averea la comun cu fratii lui, si pentru asta au gasit tot felul de scuze, dar acestora le mai dau doua citate :
"Datori suntem noi cei tari să purtăm slăbiciunile celor neputincioşi şi să nu căutăm plăcerea noastră."
(Epistola catre Romani a Sf. Apostol Pavel – 15/1)

"Purtaţi-vă sarcinile unii altora şi aşa veţi împlini legea lui Hristos."
(Epistola catre Galateni a Sf. Apostol Pavel – 6/2)
La voi in biserica sunt oameni saraci pe care nu reusiti sa-i tineti pe linia de plutire din punct de vedere economic? Daca spui nu, nu te prea cred deoarece am avut in scara un martor care venea des la mine sa-i dau bani, care nici nu mai putea sa-i mai dea inapoi si care a murit sarac lipit. Unde au fost fratii? Daca biserica ar fi fost cum spun eu ca ar fi bine sa fie, acel om ar fi trait la fel de bine ca si ceilalti frati. Cum poti sa dormi noaptea cand stii ca un frate se culca flamand? stiu, voi ajutati pe multi, dar numai in cazuri de forta majora, asa cum se face la sectia "urgenta" de la un spital. E foarte bine, majoritatea nu fac nici atat, dar eu vorbesc aici de crestini.
Nu stiu daca am spus sau nu faptul ca membrii unei biserici sunt liberi sa-si faca biserica cum vor in functie de felul lor de a fi, dar asta e la fel ca si cu orice altceva, fiecare are un alt nivel pentru "suficient"